linkedin facebook google+ youtube facebook twitter instagram
Ενημέρωση για το ωράριο του καλοκαιριού 2017
SKYTEC - SPJ-800 - [SOSPE214] - Ηχεία Παθητικά μέχρι 8"

SKYTEC - SPJ-800 - [SOSPE214]

Tιμή καταλόγου :76,01€ - 20%
Τιμή DJ Shop: 61,00€ / τεμ.
Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται Φ.Π.A. 24%
Live Ενημέρωση Διαθεσιμότητας
ΑΜΕΣΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Τελευταία ενημέρωση
26/07/2017 14:10:00
(8,0/10) 1 αξιολόγηση

SKYTEC - SPJ-800 - [SOSPE214]

SKYTEC SPJ-800 οικονομικό παθητικό ηχείο 100W @ 8Ω. Το Spj-800 διαθέτει woofer 8”, πιεζοηλεκτρική κόρνα, πλαστική καμπίνα ABS, frequency resp. 65Hz-18KHz, ευαισθησία 92dB, max SPL 115dB, speakon είσοδος σήματος, φωλιά Φ35mm για βάση.

Περισσότερα από την SKYTEC ...

Χαρακτηριστικά:

  • SKYTEC SPJ-800 οικονομικό επαγγελματικό παθητικό ηχείο 100W @ 8Ω, σε πλαστική καμπίνα ABS
  • Δυνατότητα τοποθέτησης οριζόντια σαν stage monitor
  • Χρήση: σαν δορυφόρος ή stage monitor σε καφέ, μικρά bar mobile djs, εταιρείες ενοικιάσεων, home parties
  • Τύπος: παθητικό ηχείο full range
  • Δρόμοι: 2-way
  • Ισχύς: 100W power / 200W power peak
  • Σύνθετη αντίσταση: 8Ω
  • LF driver: 8”
  • HF driver: high compression dynamic driver
  • Τύπος φόρτισης καμπίνας: bass reflex
  • Απόκριση συχνότητας: 65Hz - 18KHz
  • Ευαισθησία: 92dΒ
  • Max SPL: 115dB
  • Συχνότητα αποκοπής: -
  • Διασπορά: -
  • Είσοδος σήματος: 2x turnlock (speakon)
  • Στήριξη / ανάρτηση: 2x χειρολαβές, φωλιά Φ35mm για την τοποθέτηση του ηχείου σε βάση
  • Υλικό κατασκευής: πλαστική καμπίνα ABS σε μαύρο χρώμα
  • Η συσκευασία περιλαμβάνει: ηχείο skytec spj-800
  • Διαστάσεις: 250 x 220 x 390 mm
  • Καθαρό βάρος: 4.32 Kg

 

*Τα χαρακτηριστικά των προϊόντων μπορούν να αλλάξουν χωρίς προειδοποίηση από τον κατασκευαστή. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της εκάστοτε εταιρίας.

Σχετικά προϊόντα

AUDIOPHONY - AS-220 [SOAMP023]
Τελικός ενισχυτής 2X120W/4Ω RMS fully protected, με πολύ καλή ποιότητα ήχου και χαμηλή τιμή. Διαθέτει εισόδους line 2x 1/4" JACK, εξόδους σήματος σε 2x SPEAKON, κατάλληλος για μικρές μόνιμες εγκαταστάσεις σε καφετέριες, ξενοδοχεία, εκκλησίες, πλοία κ.α. [περισσότερα]

€ 203,11 Κερδίζετε: 24% € 156,24
JBSYSTEMS - K80/BL [SOSPE081]
ΖΕΥΓΑΡΙ ηχείων πλαστικό 8" μαύρου χρώματος, δύο δρόμων ισχύος 85W. Ωμική αντίσταση λειτουργίας 8Ω, και ειδικό “Π” στήριξης.Κατάλληλο για cafe, bar, περιφερειακό ήχο, home entertainment κλπ. [περισσότερα]

€ 201,12 Κερδίζετε: 26% € 148,98
JBSYSTEMS - AMP100.2 [SOAMP072]
Τελικός ενισχυτής 2x100/70W RMS στα 4/8Ω, 1x200W RMS στα 8Ω. Frequency response: 20Hz-20KHz, low cut filter, switch τροφοδοτικό, soft start, 1U, 4,5kg. Προστασίες υπερθέρμανσης, βραχυκυκλώματος, DC, built in limiters. [περισσότερα]

€ 248,23 Κερδίζετε: 26% € 183,88

Accessories

MH-DIFFUSION - A12PAL3 [STSOU042]
Τρίποδη βάση ηχείου, σε μαύρου χρώμα, μεταλλική κατασκευή, κατάλληλη για την στήριξη και ανάρτηση ηχείων. Διάμετρος σωλήνα O 35mm, ρύθμιση ύψους από 120-200cm, επιτρεπόμενο βάρος 25Kg. Στην συσκευασία περιλαμβάνεται τσάντα μεταφοράς. [περισσότερα]

  • Μη διαθέσιμο
€ 39,36 Κερδίζετε: 20% € 31,74
BESPECO - SH80N [STSOU114]
Το SH80N είναι ένα σετ από την BESPECO, αποτελούμενο από 2 μεταλλικές τρίποδες βάσεις ηχείων και μια μαλακή θήκη μεταφοράς. Ρύθμιση ύψους 118-177cm, πλαστική καμπάνα, άνοιγμα ποδιών μέχρι 80cm, μέγιστο βάρος φόρτωσης 45 kg, μαύρο χρώμα, βάρος 2.9kg. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 76,88 Κερδίζετε: 16% € 65,00
JBSYSTEMS - WB-L30 [STSOU045]
Επιτοίχια βάση ηχείου ρυθμιζόμενη, βαρέου τύπου για την τοποθέτηση 12" - 15" ηχείο με φωλιά. 30cm απόσταση από τον τοίχο. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 26,41 Κερδίζετε: 9% € 24,20
JBSYSTEMS - 2-0525 [CASPE042]
Καλώδιο 2x2,5 SPEAKON / SPEAKON 25μ. Χρησιμοποιείται για την σύνδεση μεταξύ ηχείων με είσοδο speak-on (turn-lock) και ενισχυτή με έξοδο speak-on (turn-lock). [περισσότερα]

  • Κατόπιν παραγγελίας
€ 68,52 Κερδίζετε: 9% € 62,79
JBSYSTEMS - 2-0510 [CASPE041]
Καλώδιο 2x2,5 SPEAKON / SPEAKON 10μ. Χρησιμοποιείται για την σύνδεση μεταξύ ηχείων με είσοδο speak-on (turn-lock) και ενισχυτή με έξοδο speak-on (turn-lock). [περισσότερα]

  • Κατόπιν παραγγελίας
€ 33,46 Κερδίζετε: 9% € 30,67
JBSYSTEMS - 2-0505 [CASPE040]
Καλώδιο 2x2,5 SPEAKON / SPEAKON 5μ. Χρησιμοποιείται για την σύνδεση μεταξύ ηχείων με είσοδο speak-on (turn-lock) και ενισχυτή με έξοδο speak-on (turn-lock). [περισσότερα]

  • Κατόπιν παραγγελίας
€ 20,42 Κερδίζετε: 9% € 18,71
JBSYSTEMS - VP-130 [SOSPE184]
Μεταβλητός σωλήνας Φ35mm κατάλληλος για την στήριξη δορυφόρων πάνω από subwoofer. Μεταλλική κατασκευή, σφικτήρας με βίδα σύσφιξης, μαύρο χρώμα, ρύθμιση ύψους από 0,70-1,3m. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 9,19 Κερδίζετε: 26% € 6,81

Απαραίτητα Προϊόντα

JBSYSTEMS - SPEAK-MALE [COSOU027]
2 αρσενικά βύσματα speakon 4 επαφών, κατάλληλα για την κατασκευή καλωδίου σύνδεσης ηχείου με ενισχυτή. (Τιμή Ζεύγους) [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 7,53 Κερδίζετε: 9% € 6,91

Τεχνική βοήθεια

Σύνδεση ηχείων και ενισχυτών + Μεγέθυνση

Σύνδεση ηχείων και ενισχυτώνΠώς να συνδέσω τα ηχεία με τον ενισχυτή μου? Τα ηχεία χρειάζονται δύο αγωγούς για να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Τον θετικό (+) και τον αρνητικό (-). Για να ενώσετε τα ηχεία με τον ενισχυτή θα ...

 

Πώς να συνδέσω τα ηχεία με τον ενισχυτή μου?

Τα ηχεία χρειάζονται δύο αγωγούς για να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Τον θετικό (+) και τον αρνητικό (-).

Για να ενώσετε τα ηχεία με τον ενισχυτή θα πρέπει είτε να φτιάξετε καλώδια μόνοι σας, με την δικιά μας βοήθεια πάντοτε, ή θα πρέπει να αγοράσετε έτοιμα. Στο Djshop διατίθεται μεγάλη ποικιλία με έτοιμα καλώδια ηχείων, τα οποία μπορείτε να προμηθευτείτε άμεσα από τις αποθήκες μας. Συνήθως τα περισσότερα ηχεία και ενισχυτές έχουν τα βύσματα speakon (turnlock) για την διασύνδεση τους. Το μεγάλο πλεονέκτημα των speakon είναι οτι δέχονται μεγάλη διατομή καλωδίου, είναι ασφαλή και είναι πολύ εύκολα στην σύνδεση τους αφού δεν είναι απαραίτητη η χρήση κολλητηριού.  Άλλη πιθανότητα διασύνδεσης είναι το καρφί JACK 6,35mm, που είτε βρίσκεται σε έξοδο ενισχυτή όπως στην αυτοενισχυόμενη κονσόλα PHONIC POWERPOD-620 PLUS T1, είτε σε είσοδο ηχείου όπως στο παθητικό ηχείο 12" BEHRINGER B-215XL. Η πιο κοινή διασύνδεση στα Hi-Fi είναι οι μπόρνες (καλώδιο). Με τις μπόρνες χρειαζόμαστε σκέτο καλώδιο και μία πένσα. Το μειονέκτημα με τις μπόρνες είναι ότι δεν είναι γρήγορη η διασύνδεση και δεν είναι ασφαλής. Προτείνεται για μόνιμες εγκαταστάσεις.

Για να φτιάξετε τα δικά σας καλώδια θα πρέπει:
Πρώτον, να δείτε την είσοδο των ηχείων τι βύσματα δέχονται.
Δεύτερον, να κοιτάξετε την έξοδο του ενισχυτή σε τι βύσματα καταλήγει.
Τρίτον, να μετρήσετε την απόσταση του καλωδίου που θα χρειαστείτε.
Αφού έχετε σημειώσει αυτά που χρειάζεστε, δείτε τη μεγάλη ποικιλία βυσμάτων και καλωδίων στην  αντίστοιχη κατηγορία του ηλεκτρονικού καταστήματος DJSHOP, η οποία είναι καλώδια-βύσματα και επιλέξτε τα καταλληλότερα για εσάς.

Για να δείτε πώς θα ενώσετε τα βύσματα speakon με το μεγαφωνικό καλώδιο, ανατρέξτε στον οδηγό συναρμολόγησης απλά κάντε κλικ εδώ (αρχείο pdf). Συνηθώς τα speakon έχουν 4 ή 2 επαφές. Οι επαφές είναι αριθμημένες αντίστοιχα σε +1  -1  +2   -2. Οι επαφές που συνήθως χρησιμοποιούνται στα κοινά ηχεία είναι +1 -1. Όπου +1 είναι το θετικό άκρο και όπου -1 είναι το αρνητικό άκρο.

Για να δείτε πως θα ενώσετε τα βύσματα καρφί JACK 6,35mm ανατρέξτε στον οδηγό συναρμολόγησης βύσματος - 1/4 jack από το DJSHOP (αρχείο pdf). Για να ενώσετε τα βύσματα θα χρειαστείτε κολλητήρι. Τα βύσματα jack 6,35mm διατίθενται σε δύο είδη. Τα στέρεο που έχουν τρεις ξεχωριστές επαφές και τα μονό που έχουν δύο ξεχωριστές επαφές. Το πρώτο χρησιμοποιείται για την διασύνδεση συμμετρικών σημάτων (balanced) ενδιάμεσων συσκευών όπως επεξεργαστές ήχου μίκτες κλπ. Το δεύτερο χρησιμοποιείται για ασύμμετρα σήματα (unbalanced) για ενδιάμεσες συσκευές όπως ανα φέρεται παραπάνω αλλά και για διασύνδεση ηχείων.
Για την σύνδεση ηχείων το δαχτυλίδι του jack είναι το - αρνητικό και η άκρη του jack είναι το + θετικό.


Acrobat Reader της Adobe : Χρησιμοποιείται στο να βλέπετε και να τυπώνετε αρχεία τύπου PDF.
Κατεβάστε την τελευταία έκδοση Acrobat Reader της Adobe.


ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved


 


Γιατί καίγονται τα ηχεία? + Μεγέθυνση

Γιατί καίγονται τα ηχεία?Γιατί καίγονται τα ηχεία; Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι πρώτα απ' όλα αφού έχετε επιλέξει ενισχυτή και ηχεία με τους παραπάνω κανονισμούς, να οδηγείτε σωστά τον ενισχυτή με καθαρό σήμα και όχι ...

 

Γιατί καίγονται τα ηχεία;

Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι πρώτα απ' όλα αφού έχετε επιλέξει ενισχυτή και ηχεία με τους παραπάνω κανονισμούς, να οδηγείτε σωστά τον ενισχυτή με καθαρό σήμα και όχι παραμορφωμένο από την πηγή σας π.χ. μίκτη. Δηλαδή η είσοδος του μίκτη να μην έχει πολύ gain(ευαισθησία). Αυτό το ελέγχετε συνήθως με το cue του μίκτη.
Το άλλο σύνηθες λάθος είναι ότι βάζοντας χαμηλά την ένταση του ενισχυτή δεν θα βγάλει όλη την ισχύ του. Αυτό είναι λάθος γιατί αυτό που κάνουμε με αυτόν τον τρόπο είναι να χαμηλώνουμε την ευαισθησία εισόδου του ενισχυτή με αποτέλεσμα να υπεροδηγούμε τον μίκτη σε σημεία παραμόρφωσης για να αποδώσει την μέγιστη ισχύ του ο ενισχυτής.
Οπότε το σημαντικό που πρέπει να προσέχετε είναι πρώτα να ελέγχεται την είσοδο του ενισχυτή εάν υπεροδηγείτε. Πως?
Οι επαγγελματικοί ενισχυτές είτε έχουν ένδειξη της στάθμης εισόδου με vumeter είτε έχουν ενδεικτικό led (κόκκινο: clip - overload - protect ...) Δηλαδή δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ανάβει μόνιμα αυτή η ένδειξη γιατί είμαστε στα όρια... Πιο συγκεκριμένα δεν κερδίζουμε τίποτα σε ισχύ αλλά παραμόρφωση του ήχου που είναι το χαρακτηριστικό "γδάρσιμο" αλλοίωση του ήχου και στην χειρότερη κάψιμο των πηνίων του ηχείου. Εάν επιθυμούμε περισσότερη ένταση απλά προσθέτουμε επιπλέον ηχεία και ενισχυτές!

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι πιθανότητες για να καεί το ηχείο δεν μηδενίζονται στην περίπτωση που βάζουμε μικρότερη ισχύ ενισχυτή σε ένα ηχείο. Ένα ηχείο καίγεται συνήθως από την υπέρ οδήγηση της εισόδου του ενισχυτή. Η παραμόρφωση που προκαλείται έχει ως συνέπεια τον ψαλιδισμό της ημίτονης καμπύλης (παραγωγή DC) με αποτέλεσμα να υπερθερμάνει τα πηνία. Η καταστροφή τους είναι αναπόφευκτη.

 

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved
Σύνδεση ηχείων σειρά ή παράλληλα? + Μεγέθυνση

Σύνδεση ηχείων σειρά ή παράλληλα?Πόσες φορές δεν απορήσατε εάν θα μπορούσαν να συνδεθούν δύο ακόμη ηχεία στον ενισχυτή σας ή και 4 για μία μεγάλη εκδήλωση? Να τα ενώσω σειρά ή παράλληλα και πως? Στο ακόλουθο τεχνικό άρθρο που ...

 

Πόσες φορές δεν απορήσατε εάν θα μπορούσαν να συνδεθούν δύο ακόμη ηχεία στον ενισχυτή σας ή και 4 για μία μεγάλη εκδήλωση? Να τα ενώσω σειρά ή παράλληλα και πως?

Στο ακόλουθο τεχνικό άρθρο που ετοιμάσαμε για εσάς σας παραθέτουμε τους τρόπους σύνδεσης. Ακολουθήστε σωστά τις οδηγίες για να επιτύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα χωρίς τυχόν ζημιές (π.χ. κάψιμο ενισχυτή).

Ξεκινώντας θα πρέπει πρώτα να αναζητήσετε στα εγχειρίδια χρήσης ή στο πίσω μέρος των ηχείων σας, την αναφερόμενη αντίσταση Z σε Ohm. Κοιτάξτε επίσης και την ελάχιστη αντίσταση που μπορεί να "κατέβει" ο ενισχυτής σας. Αφού διαπιστώσετε τις τιμές αυτές κ τον αριθμό των ηχείων που έχετε προς σύνδεση τότε είσαστε έτοιμοι για να προχωρήσετε αφού έχουμε τα δεδομένα. Σε περίπτωση που δεν έχετε ωμική αντίσταση των ηχείων τότε μπορείτε με ένα πολύμετρο στην θέση ohm να μετρήσετε την αντίσταση Rdc και κατά προσέγγιση να καταλάβετε και την αντίσταση τους.

Τα επαγγελματικά ηχεία & ενισχυτές χρησιμοποιούν βύσματα speakon για την διασύνδεση τους. Δείτε εδώ σε προηγούμενο άρθρο πώς συνδέουμε τα βύσματα αυτά. Πάντοτε προσέχουμε τι κάνουμε και ελέγχουμε τους αγωγούς + και - να μην ακουμπούν μεταξύ τους χωρίς μόνωση!

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε την κλασσική σύνδεση ενισχυτή δύο καναλιών με δύο ηχεία. Σε γενικές γραμμές τα ηχεία είναι 8ohm και οι ενισχυτές λειτουργούν έως και τα 4ohm. Όποτε δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα σε περίπτωση που έχουμε 4ohm ηχεία.



  

 Στην περίπτωση που θέλουμε να συνδέσουμε 4 ηχεία στον ενισχυτή μας, σιγουρευόμαστε ότι τα ηχεία μας είναι των 8ohm και προχωράμε να τα ενώσουμε παράλληλα. Συνδέουμε 2 ηχεία ++ -- στο κάθε ένα κανάλι του ενισχυτή. Στην περίπτωση αυτή εάν τα ηχεία μας έχουν δύο εισόδους (παράλληλα εκτός εάν αναφέρεται άλλο) τότε μπορούμε να ενώσουμε εκεί το καλώδιο για να συνδεθεί το άλλο ηχείο. Η συνολική αντίσταση που θα βλέπει ο ενισχυτής ανά κανάλι θα είναι 4ohm. Η αντίσταση διαιρείται όταν συνδέουμε τα ηχεία μας παράλληλα. Ιδανικός τρόπος σύνδεσης γιατί έχουμε αύξηση +3dB ακουστικής ισχύς και ο ενισχυτής αποδίδει περισσότερα watt ... και θερμοκρασία φυσικά...

Εάν έχουμε τέσσερα ηχεία των 4ohm... Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να τα συνδέσουμε  σε σειρά. Όπως βλέπουμε την εικόνα ξεκινάει ο θετικός αγωγός από το πρώτο κανάλι και πηγαίνει στο πρώτο ηχείο. Από εκεί ο αρνητικός μπαίνει στο θετικό και το αρνητικό του δεύτερου επιστρέφει στο αρνητικό του ενισχυτή. Προσοχή στην πολικότητα ειδάλλως θα λειτουργούν αντιφατικά και θα ακυρώνονται οι χαμηλές συχνότητες. Οι αντιστάσεις προστίθεται με αυτήν την συνδεσμολογία οπότε η σύνθετη αντίσταση που λειτουργεί ο ενισχυτής είναι 8ohm. Τα μειονέκτηματα που έχουμε με αυτήν την σύνδεση είναι ότι δεν έχουμε +3dB αύξηση ακουστικής ισχύος, χρειαζόμαστε μεγαλύτερο ενισχυτή για να δώσουμε περισσότερα watt στα 8ohm και σε περίπτωση που καεί ένα ηχείο σε ένα κανάλι τότε σταματάνε και τα δύο. Η συνδεσμολογία μπορεί να γίνει και πίσω από τον ενισχυτή αφού καταλήγουν όλα τα καλώδια των ηχείων εκεί.

Εάν για θέμα κόστους σε μία καφετέρια ή εγκατάσταση (χωρίς απαιτήσεις) θέλουμε να λειτουργήσουμε πολλά ηχεία στον χώρο μας, χωρίς χρήση 100V συστημάτων και μετασχηματιστών, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μικτή σύνδεση σειρά και παράλληλα για να ταιριάξουμε τις αντιστάσεις όλου του συνόλου. Έχουμε 8 ηχεία των 8ohm. Όπως βλέπεται στο παρακάτω σχήμα συνδέουμε δύο ζευγάρια σε σειρά, το αρνητικό του ενός στο θετικό του άλλου. Aπό τον ενισχυτή το θετικό στο πρώτο ζεύγος και στο δεύτερο αντίστοιχα. Το αρνητικό επίσης, από το αρνητικό του πρώτου ζεύγους, στο αρνητικό του δεύτερου και από εκεί στο αρνητικό του ενισχυτή. Το ίδιο κάνουμε για το άλλο κανάλι του ενισχυτή με την τετράδα. Η συνολική αντίσταση για την λειτουργία του ενισχυτή είναι 8Ohm. Θα πρέπει να υπολογίσουμε τα watt για να προβλέψουμε λίγη μεγαλύτερη ισχύ για το σύνολο των ηχείων. Η λύση αυτή είναι οικονομική καθώς χρησιμοποιούμαι ένα ενισχυτή και πάρα πολλά ηχεία. Δεν προτείνεται για μεγάλες εγκαταστάσεις με απαιτήσεις πολλών dB. Ένα μειονέκτημα επίσης είναι όταν καεί ένα ηχείο από το ζεύγος παράλληλα τότε σταματούν και τα δύο. Πάντως το επόμενο ζεύγος συνεχίζει να λειτουργεί. Συνιστάται να τραβήξετε τα καλώδια όλων των ηχείων στο πίσω μέρος του ενισχυτή για να κάνετε πολύ πιο εύκολα τις συνδέσεις...

Πάντοτε να θυμάστε ότι ο ενισχυτής δεν πρέπει να κατεβαίνει κάτω από την επιτρεπτή αντίσταση και να προσέχεται τα βραχυκυκλώματα...

 

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved

Κατασκευή & Λειτουργία Ηχείων + Μεγέθυνση

Κατασκευή & Λειτουργία Ηχείων Γενικά Υπάρχουν δύο κατηγορίες ηχείων τα αυτοενισχυόμενα-ενεργά και τα παθητικά. Τα αυτοενισχυόμενα έχουν εσωτερικά τον ενισχυτή για την οδήγηση των μεγαφώνων ενώ τα παθητικά χρειάζονται ...

 

Γενικά


Υπάρχουν δύο κατηγορίες ηχείων τα αυτοενισχυόμενα-ενεργά και τα παθητικά. Τα αυτοενισχυόμενα έχουν εσωτερικά τον ενισχυτή για την οδήγηση των μεγαφώνων ενώ τα παθητικά χρειάζονται εξωτερικό ενισχυτή. Το αυτοενισχυόμενο ηχείο είναι πολύ πιο δύσκολο στην κατασκευή του καθώς χρειάζονται περισσότερες γνώσεις ηλεκτρονικών για την κατασκευή των εσωτερικών ενισχυτών του.

Οι λεγόμενοι δρόμοι στα ηχεία είναι πολύ απλά ο διαχωρισμός των ακουστικών συχνοτήτων ανά μπάντες στα κατάλληλα μεγάφωνα που αφορούν την αναπαραγωγή τους. Τα ηχείο 2 δρόμων συνήθως περιλαμβάνει δύο μεγάφωνα το ένα είναι το woofer για τις χαμηλές συχνότητες και το tweeter για τις υψηλές. Το ηχείο 3 δρόμων περιλαμβάνει το woofer για τις χαμηλές συχνότητες, ένα μεγάφωνο κατάλληλο για την αναπαραγωγή των μεσαίων συχνοτήτων και το tweeter για τις υψηλές. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι περισσότεροι δρόμοι θα αποδώσουν και καλύτερο ήχο. Όσο περισσότερα μεγάφωνα-δρόμους έχει ένα ηχείο τόσο περισσότερο δύσκολο είναι να έρθουν σε ισορροπία χρόνου, συχνοτήτων κατευθυντικότητας κλπ. Συνήθως τα επαγγελματικά ηχεία είναι δύο δρόμων για την καλύτερη δυνατή ποιότητα και κατευθυντικότητα.

Η ποιότητα και η ένταση εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες. Η ένταση του ηχείου δεν καθορίζεται μόνο από τα watt αλλά κυρίως από την ευαισθησία του σε μέτρηση ισχύς 1W στο 1 μέτρο. Όσο πιο ευαίσθητο είναι το μεγάφωνο τόσο περισσότερη ακουστική ισχύ παράγει. Πάντοτε στην επιλογή του ηχείου πρέπει να ελέγχουμε πρώτα την ευαισθησία και μετά την ισχύ. Π.χ. Ένα ηχείο ισχύος 100W 98dB 1W/1m συγκρινόμενο με ένα ηχείο 200W 92dB 1W/1m θα ακουστεί πιο πολύ από το δεύτερο.

Τα βασικά μέρη ενός ηχείου για να λειτουργήσει είναι:
1. Το κουτί (καμπίνα)
2. Το μεγάφωνο χαμηλών συχνοτήτων το οποίο συντονίζεται με την καμπίνα για την σωστή λειτουργία και απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων
3. Το μεγάφωνο υψηλών συχνοτήτων το οποίο αναλαμβάνει την αναπαραγωγή των μέσω-υψηλών συχνοτήτων.
4. Το crossover παθητικό συνήθως για τον διαχωρισμό συχνοτήτων προς το μεγάφωνο για τις χαμηλές και προς το μέσω-υψηλών για τις αντίστοιχες συχνότητες.


Λειτουργία Μεγαφώνου

Την λειτουργία του μεγαφώνου με ένα ημιτονοειδές σήμα σταθερής συχνότητας μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ...

Η παρακάτω τομή μας δείχνει τα μέρη που αποτελείται ένα μεγάφωνο.



Το υλικό της μεμβράνης των μεγαφώνων χαμηλών συχνοτήτων (Woofer) συνήθως είναι από ειδικά επεξεργασμένο χαρτί για την καλύτερη δυνατή απόδοση. Το μεγάφωνο χαμηλών συχνοτήτων έχει κάποια χαρακτηριστικά, τα λεγόμενα Thiele & Small Parameters, για να μπορέσει να ταιριάξει με την καμπίνα.

Τα μεγάφωνα υψηλών συχνοτήτων έχουν διαφορετική δομή και υλικό λόγω του μικρότερου μήκους κύματος(υψηλές συχνότητες). Το υλικό του διαφράγματος συνήθως είναι από τιτάνιο, mylar, πολυπροπυλένιο κ.α. για την καλύτερη δυνατή ποιότητα. Η μεμβράνη βρίσκεται σε συμπιεσμένο θόλο απομονωμένο και μπροστά στο στόμιο τοποθετείται ανάλογη χοάνη για την κατευθυντικότητα του ήχου. Υπάρχουν πολλά ήδη χοάνης. Οι πιο διαδεδομένες είναι χοάνες σταθερής κατευθυντικότητας constant directivity, asymmetric ασύμμετρης διασποράς, radial horns, biradial horns, twin bessel horns, folded horns. Στις παρακάτω εικόνες δείτε την εγκάρσια τομή ενώς compression driver με χοάνη ή χωρίς, και την τομή ενός tweeter bullet.




Καμπίνες

Υπάρχουν πάρα πολλά είδη φόρτωσης καμπίνας. Μερικά από αυτά δείτε στην παρακάτω φωτογραφία. Το πιο συνηθισμένο και καλύτερο σε απόδοση είναι το ηχείο bass-reflex καθώς συνδυάζει και προσθέτει (εάν έχει μελετηθεί σωστά) τα πίσω ηχητικά κύματα με τα μπροστά για την καλύτερη απόδοση.


Η παρακάτω εικόνα προβάλει την τομή ενός ηχείου φόρτωσης bass-reflex. Το μεγάφωνο έχει μία συχνότητα συντονισμού η λεγόμενη Fs η οποία θα πρέπει να συνδυαστεί σωστά με την συχνότητα συντονισμού της οπής για τον σωστό συγχρονισμό των πίσω κυμάτων με τα μπροστά. Προτείνετε στο εσωτερικό της καμπίνας να τοποθετηθεί στα τοιχώματα ήχο-απορροφητικό υλικό , όπως βάτα, για τον περιορισμό των στάσιμων κυμάτων και την απορρόφηση των εσωτερικών ανακλάσεων. Αυτό βελτιώνει αρκετά τον ήχο. Σημαντικό είναι επίσης η σωστή και καλή κατασκευή του κουτιού. Πρέπει να χρησιμοποιηθεί χοντρό ξύλο ~2mm όπως κόντρα πλακέ θαλάσσης ή MDF με επιπλέον δοκούς σύνδεσης εσωτερικά της καμπίνας ιδιαίτερα στις μεγάλες επιφάνειες.

Θα πρέπει να υπολογιστούν οι ανάγκες σε όγκο και οι οπές ή οπή για τον συνδυασμό των εμπρός και των πίσω κυμάτων του μεγαφώνου σε καμπίνα φόρτωσης bass-reflex. Τα δύο ηχητικά κύματα θα πρέπει να είναι σε φάση (συμφασικά) για την αποφυγή της αλληλοαναίρεσης. Στην πράξη μπορείτε να δοκιμάσετε ένα μεγάφωνο εκτός καμπίνας το οποίο δεν μπορεί να αποδώσει χαμηλές συχνότητες(καθόλου μπάσο).Αντίθετα βάζοντας το σε καμπίνα αυτομάτα αλλάζει συμπεριφορά και ήχο διότι τα πίσω κύματα δεν ακυρώνουν τα μπροστά.

Η απόκριση ηλεκτρικής αντίστασης και η συχνότητα συντονισμού του ηχείου είναι διαφορετική με αυτή του μεγαφώνου. Η συχνότητα συντονισμού του ηχείου διαπιστώνεται στην βύθιση μεταξύ των δύο υψωμάτων ενώ του ελεύθερου μεγαφώνου στην κορυφή της απόκρισης ηλεκτρικής αντίστασης.

Στην παρακάτω μέτρηση παρατηρούμε ότι η συχνότητα συντονισμού του ηχείου είναι περίπου στα 46Hz. Αυτό φαίνεται στην βύθιση μεταξύ των δύο κορυφών που δημιουργείται στις χαμηλές συχνότητες. Επίσης παρατηρούμαι και την συχνότητα συντονισμού της κόρνας στις μέσο υψηλές συχνότητες 2Khz.

Η απόκριση συχνότητας στις χαμηλές συχνότητες διαφέρει από το είδος της καμπίνας. Στην απεικόνιση θα δείτε τις διαφορετικές αποκρίσεις συχνότητας ανάλογα με την καμπίνα που λειτουργεί ένα μεγάφωνο. Σε φόρτωση bass-reflex κερδίζουμε περισσότερο μπάσο, όπως προαναφέραμε, με πιο γρήγορη αποκοπή σε σχέση με του κλειστού τύπου ακόμα και κάτω από την συχνότητα συντονισμού του μεγαφώνου.

Στο παρακάτω διάγραμμα μπορείτε να υπολογίσετε, εκτυπώνοντας το, την συνολική διάμετρο οπών (bass-reflex) που θα χρειαστεί να ανοίξετε στην καμπίνα σας βάση της συχνότητας συντονισμού και του όγκου που επιθυμείτε. Θα πρέπει να υπολογίσετε τα λίτρα ή τον όγκο σε σε κυβικά πόδια Ft3 για τον σωστό υπολογισμό. Η στήλη αριστερά προβάλει τον εσωτερικό όγκο που έχει η καμπίνα σας σε ft3. Η μεσαία προβάλει την επιθυμητή συχνότητα συντονισμού. Δεξιά ο πίνακας προβάλει το συνολικό εμβαδόν σε τετραγωνικά εκατοστά και το μήκος του σωλήνα σε ίντσες στο κάτω μέρος.


Crossover


Το crossover είναι μία πολύ σημαντική ηλεκτρονική διάταξη για τον διαχωρισμό των συχνοτήτων στα αντίστοιχα μεγάφωνα. Όπως βλέπετε στις παρακάτω εικόνες το κάθε μεγάφωνο τροφοδοτείται με ένα συγκεκριμένο φάσμα συχνοτήτων για τις οποίες έχει κατασκευαστεί να αναπαράγει. Υπάρχουν διαφορετικά ήδη crossover ανάλογα με την καμπύλη στην συχνότητα αποκοπής. Τα είδη αυτά είναι butterworth, linkwitz riley, bessel, chebychev.

Σύνδεση ηχείου από ενισχυτή και δρομολόγηση του σήματος μέσω του παθητικού crossover 2 δρόμων 6dB/οκτάβα.

3ων δρόμων (3 way crossover) 6dB ανά οκτάβα.

Αναλύοντας τα στοιχεία που χρειάζονται για τον διαχωρισμό των συχνοτήτων, παρατηρούμε ότι ο πυκνωτής στο παρακάτω σχέδιο παρουσιάζει μεγαλύτερη αντίσταση στις χαμηλές συχνότητες (high pass filter). Ο πυκνωτής επιτρέπει την διέλευση των υψηλών συχνότητων για την σωστή λειτουργία του tweeter. Χωρίς αυτόν, το tweeter καίγεται διότι δεν είναι κατασκευασμένο για την αναπαραγωγή χαμηλών συχνοτήτων.


Το πηνίο επιτρέπει την διέλευση των χαμηλών συχνοτήτων (low pass filter) για την τροφοδότηση του woofer με χαμηλές συχνότητες.


Ο συνδυασμός των δύο στοιχείων δηλαδή πηνίου και πυκνωτή έχει ως αποτέλεσμα την αποκοπή χαμηλών συχνοτήτων και των υψηλών (band pass filter). Εάν σχεδιάζουμε ηχείο 3ων δρόμων σαφώς θα χρησιμοποιήσουμε μεγάφωνο μεσαίων συχνοτήτων και χρήση του φίλτρου αυτού για την αποκοπή των ακραίων συχνοτήτων.

Τοποθετώντας μόνο ένα πυκνωτή ή ένα πηνίο η συχνότητα αποκοπής είναι πολύ αργή με μείωση 6dB ανά οκτάβα. Προτείνεται η χρήση 12dB ανά οκτάβα για την αποφυγή αναπαραγωγής ιδίων συχνοτήτων από ξεχωριστά μεγάφωνα με διαφορετικό ακουστικό κέντρο. Ειδικά για την κόρνα συνιστάται, για την αποφυγή διέλευσης χαμηλών συχνοτήτων(κάψιμο), να χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον 12dB ανά οκτάβα φίλτρο. Στα παρακάτω σχέδια απεικονίζονται οι διατάξεις των φίλτρων και η αποκοπή σε decibell ανά οκτάβα.

 

Εάν σας είναι δύσκολο ή δεν διαθέτεται τόσο χρόνο, μπορείτε να παραγγείλετε έτοιμο crossover κοιτάζοντας στην αντίστοιχη υποκατηγορία.


-CROSSOVERS

Περισσότερες πληροφορίες

Αποστείλετε email στο service@djshop.gr για να σας σταλλούν μετρήσεις χαρακτηριστικά και "thiele & small parameters" των μεγαφώνων.

Περισσότερες πληροφορίες, που σαφώς θα χρειαστείτε, για την κατασκευή ηχείων θα βρείτε στα παρακάτω link.

http://www.trueaudio.com/st_index.htm

http://www.ht-audio.com/

http://www.colomar.com/Shavano/cons_cabinets.html


http://www.colomar.com/Shavano/cons_structure.html

http://www.colomar.com/Shavano/construction.html

http://www.trueaudio.com/st_trade.htm


http://www.ishtek.com/spkr_basics.htm

http://www.trueaudio.com/st_steth.htm


Προγράμματα για σχεδίαση μελέτη και υπολογισμό καμπινών και ηχείων.


http://www.audua.com Speaker Workshop Freeware

http://www.trueaudio.com

http://www.hi-audio.com

Γιατί καίγονται τα ηχεία?

Όπως προαναφέραμε στο παραπάνω κείμενο την δημιουργία ενός ηχείου θα θέλαμε να αναφερθούμε και στους τρόπους αποφυγής καψίματος ενός ηχείου. Ενημερωθείτε, ανατρέχοντας στο αντίστοιχο τεχνικό άρθρο, σχετικά με τις αιτίες που οδηγούν στο κάψιμο ενός ηχείου

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved


Τι είναι και πως μετριέται ο ήχος? + Μεγέθυνση

Τι είναι και πως μετριέται ο ήχος? Τι είναι και πως μετριέται ο ήχος? Ο ήχος είναι ένα είδος ερεθίσματος που φθάνει στα αυτιά μας υπό την μορφή περιοδικών μεταβολών στην ατμοσφαιρική πίεση - ηχητικά κύματα. Η μονάδα μέτρησης ...

 

 Τι είναι και πως μετριέται ο ήχος?

Ο ήχος είναι ένα είδος ερεθίσματος που φθάνει στα αυτιά μας υπό την μορφή περιοδικών μεταβολών στην ατμοσφαιρική πίεση - ηχητικά κύματα. Η μονάδα μέτρησης του ήχου (ακουστικής ισχύος) είναι το γνωστό σε όλους μας decibel με σημείο αναφοράς τα 0dB. H κλίμακα του decibel είναι λογαριθμική.

Ο δυνατός ήχος (υψηλή ακουστική πίεση στα αυτιά μας) μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτες βλάβες στην ακοή. Οι στάθμες ήχου πάνω από 85dB θεωρούνται επικίνδυνες, οι στάθμες πάνω από 120dB θεωρούνται ακατάλληλες και οι στάθμες πάνω 150dB προκαλούν βλάβες στον ίδιο τον άνθρωπο. Τα παράθυρα σπάνε στα 163dB. Τα τύμπανα του αυτιού καταστρέφονται στα 190dB με 198dB. Τα 200dB προκαλούν θάνατο στους ανθρώπους και μπορούν να προκληθούν από εκρήξεις.

Επίπεδα θορύβου σε decibel.


Στον παρακάτω πίνακα σας παραθέτουμε μερικά παραδείγματα στάθμης θορύβου μερικών κοινών παραγόμενων ήχων.

dB

Σχόλιο

120

Όριο πόνου. Απογείωση αεροπλάνου στα 60m

115

Πέρασμα τρένου υψηλής ταχύτητας μπροστά από σταθμό

110

Αδύνατη η συνομιλία. Club (dance floor)

105

Ζωντανή ορχήστρα

100

Θόρυβος τραίνου μετρό

95

Βιοτεχνία βιομηχανία με βαριά μηχανήματα

90

Δύσκολη η συνομιλία. Αερισμός θαλάμου μηχανημάτων, club, bar

85

Ώρα αιχμής σε supermarket

80

Δυνατή ομιλία για επικοινωνία. Θόρυβος κυκλοφορίας

75

Θορυβώδεις γραφείο

70

Ομιλία στα 30cm, Θέατρο, κατάστημα

65

Ομιλία στο 1m

60

Τυπικό γραφείο, κανονική ομιλία

55

Θόρυβος περιβάλλοντος, lobby ξενοδοχείου

50

Φανάρι κίνησης στα 30m, ήσυχο γραφείο

45

Σκίσιμο χαρτιού στο 1m

40

Κοινή συνοικία προαστίου, ήσυχο σπίτι, ήχος ψυγείου

35

Πολύ χαμηλή μουσική

30

Επαρχεία

25

Βιβλιοθήκη

20

Θρόισμα φύλλων

15

Στούντιο εγγραφών

10

Πολύ χαμηλός ψιθυρισμός

0

Κατώτατο σημείο ήχου

Υπολογισμοί για ηχητικές καλύψεις...

Θα σας φανούν χρήσιμοι μερικοί πρακτικοί υπολογισμοί για την ηχητική κάλυψη των χώρων. Εάν επιθυμείτε να υπολογίσετε την ακουστική ένταση σε full SPL* (με την μέγιστη παρεχόμενη ισχύ από τον ενισχυτή σε συνδυασμό με την αναφερόμενη ισχύ του ηχείου) θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον εξής τύπο Lp=Lp' + 10logPo. Η μονάδα μέτρησης του αποτέλεσματος θα είναι σε decibel.

Όπου:

Lp'= Ευαισθησία ηχείου σε 1W/1m
Lp= dB SPL
Po= ισχύς σε watt που αντέχει το ηχείο ή σύνολο ηχείων.

O τύπος για να υπολογίζεται την εξασθένιση του ήχου βάση της απόστασης για σημειακή πηγή είναι ο Lp' = Lp -20logD'/D

Όπου:

Lp'= dB SPL  
D= κοντινή απόσταση συνήθως 1μ
D'= μέγιστη απόσταση κάλυψης.  

Πχ Lp=120dB SPL στο 1 μέτρο D= 1m D'= 50m Lp'=115-20log50/1 = 81dB SPL. Οπότε θα έχουμε 81dB θεωρητικά στα 50μ έχοντας από το σύστημα μας 120dB στο 1μ. Η μείωση σε decibel ανά διπλασιασμό της απόστασης είναι 6dB. Ανάλογα την εγκατάσταση και την χρήση του συστήματος χρειαζόμαστε και ανάλογη ενίσχυση ήχου. Δηλαδή για ενίσχυση ομιλίας σε ήσυχο ακροατήριο θα χρειαστούμε περίπου  75 με  85dB στο ακροατήριο, για τα πάρτι σίγουρα θα πρέπει να υπολογίσουμε σύστημα με δυνατότητα κάλυψης για 95 με 105dB.



Έχετε πάντοτε υπόψιν σας ότι εάν θέλετε να διπλασιάσετε την ακουστική ισχύ του συστήματος σας θα πρέπει να την αυξήσετε περίπου 6 με 10dB. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αυξήσετε την ισχύ σε Watt του συστήματος σας κατά 3εις με 4εις φορές!


*SPL=Sound pressure level



ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved
Βύσματα Ήχου –Ανακαλύψτε τα και μάθετε τις διαφορές τους + Μεγέθυνση

Βύσματα Ήχου –Ανακαλύψτε τα και μάθετε τις διαφορές τους Μπορεί τα Βύσματα Ήχου να είναι ένα παρελκόμενο, το οποίο δεν λείπει από καμία ηχητική εγκατάσταση, όμως συχνά οι χρήστες του ηχητικού εξοπλισμού και οι εγκαταστάτες του δεν είναι σε θέση να ...

 



Μπορεί τα Βύσματα Ήχου να είναι ένα παρελκόμενο, το οποίο δεν λείπει από καμία ηχητική εγκατάσταση, όμως συχνά οι χρήστες του ηχητικού εξοπλισμού και οι εγκαταστάτες του δεν είναι σε θέση να περιγράψουν με ακρίβεια τα βύσματα ήχου, καθώς και την ακριβή λειτουργία τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα συχνά να αδυνατούν οι εμπλεκόμενοι με τον ηχητικό εξοπλισμό να ξεχωρίσουν τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των βυσμάτων και κατ΄ επέκταση τις διαφορετικές λειτουργίες τους με συνεπακόλουθο, πολλές φορές, η τελική τους επιλογή όσον αφορά τα βύσματα ήχου να τους παιδεύει ή ακόμα και να μην κρίνεται ως και η πιο πετυχημένη! Οι ειδικοί του DJShop, που έχουν πάντα σαν κύριο στόχο τους να σας προσφέρουν χρήσιμο υλικό και γνώσεις σχετικά με θέματα που αφορούν στον Eπαγγελματικό Ήχο και Επαγγελματικό Φωτισμό, δημιουργήσανε για εσάς έναν οδηγό στον οποίο αναλύουν τα βύσματα ήχου για τις συνδέσεις του ηχητικού σας εξοπλισμού. Μπορείτε να ανατρέξετε στο blog του DJShop, για να διαβάσετε το ολοκληρωμένο άρθρο για τα Βύσματα Ήχου για τις συνδέσεις του ηχητικού σας εξοπλισμού.

Αξιολογήσεις

Δείτε επίσης...