linkedin facebook google+ youtube facebook twitter instagram
NATIVE INSTRUMENTS - TRAKTOR KONTROL X1 MKII - [DJCON189] - DJ midi controllers χωρίς κάρτα ήχου

NATIVE INSTRUMENTS - TRAKTOR KONTROL X1 MKII - [DJCON189]

Tιμή καταλόγου :197,16€ - 4%
Τιμή DJ Shop: 191,00€ / τεμ.
Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται Φ.Π.A. 24%
Live Ενημέρωση Διαθεσιμότητας
ΑΜΕΣΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Τελευταία ενημέρωση
24/10/2017 00:45:00
χωρίς κριτικές

NATIVE INSTRUMENTS - TRAKTOR KONTROL X1 MKII - [DJCON189]

USB MIDI CONTROLLER ειδικά σχεδιασμένο από την NI, για τον χειρισμό του προγράμματος TRAKTOR ή άλλου αντίστοιχου όπως SERATO. Κατάλληλο για DVS timecode ή software DJs για άμεση πρόσβαση στα εφφέ, loop κλπ του PC ή MAC.

Περισσότερα από την NATIVE INSTRUMENTS ...

Χαρακτηριστικά:

  • Η Native Instruments κυκλοφόρησε το Traktor Kontrol X1 MK2, την καινούργια έκδοση του controller Traktor Kontrol X1. Το Traktor Kontrol X1 MK2, συνδέεται σε PC/Mac μέσω θύρας USB 2.0 χωρίς να απαιτεί ξεχωριστή τροφοδοσία ρεύματος.
  • Επιφάνεια αφής πολλαπλών χρήσεων. Συνεργάζεται με τα προγράμματα TRAKTOR PRO 2 (δεν περιλαμβάνεται) και TRAKTOR SCRATCH PRO 2(δεν περιλαμβάνεται) σε PC/Mac, παρέχοντας πλήρη έλεγχο για 2 Deck.
  • 31 πλήκτρα (φωτιζόμενα για εύκολη εργασία σε σκοτεινό περιβάλλον)
  • 3 επιλογείς (push)
  • 8 περιστρεφόμενα κουμπιά υψηλής ακρίβειας
  • Επιφάνεια αφής πολλαπλών χρήσεων (track position, pitch bend, FX, loops)
  • Έλεγχος transport (Play, Cue, Sync)
  • Λειτουργία Flux mode
  • Συνεργάζεται με τα προγράμματα TRAKTOR PRO 2 και TRAKTOR SCRATCH PRO 2(σε PC/Mac)
  • Θύρα σύνδεσης με υπολογιστή PC/Mac, USB 2.0
  • Τροφοδοσία: usb powered
  • Η συσκευασία περιλαμβάνει: NI traktor control x1 mk2, καλώδιο usb
  • Διαστάσεις (W x D x H): 120 x 52 x 294 mm
  • Ελάχιστες απαιτήσει συστήματος Windows:
•    Λειτουργικό: Windows 7 ή 8 (με το τελευταίο Service Pack, 32/64 Bit)
•    Επεξεργαστής: 2.0 GHz Intel Core 2 Duo ή AMD Athlon 64 X2
•    Μνήμη RAM: 2 GB RAM (4 GB προτείνονται)
•    Λοιπά: οθόνη με ανάλυση 1024 x 768, θύρα USB 2.0, 1GB ελεύθερο χώρο στον σκληρό δίσκο, high-speed internet για την ενεργοποίηση
  • Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος Mac:
•    Έκδοση OS: Mac OS X 10.7 ή 10.8 (τελευταία αναβάθμιση)
•    Επεξεργαστής: Intel Core 2 Duo
•    Μνήμη RAM: 2 GB RAM (4 GB προτείνονται)
•    Λοιπά: οθόνη με ανάλυση 1024 x 768, θύρα USB 2.0, 1GB ελεύθερο χώρο στον σκληρό δίσκο, high-speed internet για την ενεργοποίηση
Βάρος: 691 gr

*Τα χαρακτηριστικά των προϊόντων μπορούν να αλλάξουν χωρίς προειδοποίηση από τον κατασκευαστή. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της εκάστοτε εταιρίας.

Σχετικά προϊόντα

NATIVE INSTRUMENTS - TRAKTOR SCRATCH A6 [DJCON142]
Επαγγελματικό πακέτο digital vinyl system (DVS) το οποίο περιλαμβάνει την κάρτα ήχου της NI TRAKTOR AUDIO 6, το πρόγραμμα TRAKTOR SCRATCH PRO2, τροφοδοτικό για την κάρτα, 2x timecode cd & 2x βινύλια MK2, 4 καλώδια σύνδεσης rca-rca. Συμβατό με PC & MAC. [περισσότερα]

€ 303,80 Κερδίζετε: 6% € 286,00
NATIVE INSTRUMENTS - TRAKTOR KONTROL F1 [DJCON209]
TRAKTOR KONTROL F1 midi controller με pads κατάλληλο για τον έλεγχο των REMIX DECKS στο Traktor Pro 2.5. To Traktor Kontrol F1 διαθέτει 16 πολύχρωμα φωτιζόμενα pads, είναι συμβατό με PC & MAC, 1.4GB free Remix Sets για download. [περισσότερα]

€ 197,16 Κερδίζετε: 9% € 180,00

Accessories

NATIVE INSTRUMENTS - TRAKTOR KONTROL BAG [FRCAS574]
Μαλακή θήκη για την προστασία και μεταφορά του TRAKTOR KONTROL X1, TRAKTOR KONTROL F1 και TRAKTOR KONTROL Z1. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν stand έτσι ώστε να έρθει το X1 στο ίδιο ύψος με πικάπ και μίκτη. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 41,00 Κερδίζετε: 5% € 39,00
ZOMO - FLIGHTBAG CONTROLLER S [FRCAS334]
FLIGHTBAG CONTROLLER S από την ZOMO, τσάντα μεταφοράς διαφόρων controllers, παρέχει υψηλή προστασία στον εξοπλισμό σας και χώρο για αξεσουάρ. Διαθέτει μεταλλικό πλαίσιο για να διατηρείται στο σωστό σχήμα και για επιπλέον παροχή προστασίας. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 108,90 Κερδίζετε: 9% € 99,81
NATIVE INSTRUMENTS - TRAKTOR KONTROL STAND [STSOU109]
NI TRAKTOR KONTROL STAND βάση στήριξης αλουμινίου για τα midi controllers της NI, Traktor Kontrol X1 & Traktor Kontrol F1. Διαθέτει αντιολισθητικά ποδαράκια, ανεβάζει το X1 ή F1 στο ύψος του μίκτη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν προστατευτική θήκη. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 49,60 Κερδίζετε: 8% € 46,00

Τεχνική βοήθεια

Απαραίτητος hardware εξοπλισμός και βήματα για την υλοποίηση ενός WEB RADIO. + Μεγέθυνση

Απαραίτητος hardware εξοπλισμός και βήματα για την υλοποίηση ενός WEB RADIO.Web Radio «How To» Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε και να αναλύσουμε όσο το δυνατόν πιο απλά γίνεται, τον hardware εξοπλισμό που θα χρειαστείτε για το στήσιμο ενός web radio. Σε γενικές ...

 

Web Radio «How To»

Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε και να αναλύσουμε όσο το δυνατόν πιο απλά γίνεται, τον hardware εξοπλισμό που θα χρειαστείτε για το στήσιμο ενός web radio. Σε γενικές γραμμές χρειάζεστε ένα PC/MAC, μια σύνδεση internet, ένα πρόγραμμα broadcasting, τραγούδια mp3 και ένα μικρόφωνο. Μια χαρά και πολύ απλά ακούγονται μέχρι εδώ θα πει κανείς… Δεν είναι όμως έτσι. Εκτός από κάποιες βασικές γνώσεις πάνω σε δίκτυα υπολογιστών, tcp/ip, firewall, ρυθμίσεις router, IP, θα χρειαστεί να πάρετε αποφάσεις σχετικά με τον εξοπλισμό που θα αγοράσετε, σύμφωνα με τις ανάγκες και την χρήση, επαγγελματική ή όχι. Παρακάτω θα δείξουμε κάποιους βασικούς συνδυασμούς εξοπλισμού αναφέροντας τα θετικά και τα αρνητικά σημεία. Τα παραδείγματα δεν είναι δεσμευτικά, είναι γενικά και μπορούν να τροποποιηθούν και να συνδυαστούν αναλόγως με τις ανάγκες. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.

Setup 1. Ο απλός τρόπος.
Ο πιο οικονομικός και απλός τρόπος είναι να χρησιμοποιήσουμε την ενσωματωμένη κάρτα ήχου του υπολογιστή συνδέοντας στην μικροφωνική είσοδο ένα μικρόφωνο (πχ AKG D-44S ή AKG D-55S). Η κάρτα ήχου του υπολογιστή, συνήθως έχει μικροφωνική είσοδο αλλά καλό είναι πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε αγορά να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης του υπολογιστή σας. Η ποιότητα του ήχου δεν είναι αξιόλογη και πολλές φορές με καθυστέρηση. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της χαμηλής ποιότητας κατασκευής της κάρτας ήχου και η έλλειψη ASIO.




Θετικά:
Απλό στην σύνδεση, χαμηλό κόστος.
Αρνητικά:
Μέτρια ποιότητα ήχου, πιθανή καθυστέρηση λόγω υψηλού latency

Setup 2.
Στο παρακάτω παράδειγμα θα προσθέσουμε μία κάρτα ήχου πολύ καλύτερης ποιότητας από αυτή του υπολογιστή (πχ FOCUSRITE SCARLETT 2i2), η οποία θα δώσει πολύ καλύτερο ήχο, θα μειώσει εξαιρετικά την καθυστέρηση (εξαρτάται και από τα χαρακτηριστικά του υπολογιστή), έχει phantom power για την σύνδεση στουντιακού πυκνωτικού μικρόφωνου και τέλος έχουμε την δυνατότητα να ακούσουμε στα ακουστικά την φωνή και την μουσική για καλύτερο έλεγχο.

 

Θετικά:
Απλή σύνδεση, σχετικά χαμηλό κόστος, πολύ καλή ποιότητα ήχου, monitoring του μικροφώνου στα ακουστικά
Αρνητικά:
Δεν υπάρχει έλεγχος των λειτουργιών του προγράμματος (midi)


Setup 3. The midi controller
Η προσθήκη ενός midi controller με ή χωρίς κάρτα ήχου, λύνει τα χέρια του dj - ραδιοφωνικού παραγωγού και κάνει τον έλεγχο των τραγουδιών – “μιξάρισμα”, εύκολη υπόθεση. Σε αυτό το σημείο όμως τα πράγματα αρχίζουν και περιπλέκονται… Πρώτα απ όλα θα πρέπει να επιλέξουμε προσεχτικά το midi controller έχοντας υπόψη το broadcast software που χρησιμοποιούμε. Θα πρέπει να είναι συμβατό με το midi controller και να έχει έτοιμο mapper για να μην δυσκολευτούμε περισσότερο φτιάχνοντας κάποιο χειροκίνητα. Σαν πρόγραμμα εμείς προτείνουμε το γνωστό σε όλους Virtual dj pro full (μόνο η pro full έκδοση υποστηρίζει midi controller) γιατί είναι απλό, έχει υποστήριξη με ελληνικό forum και online chat όταν βρούμε τα σκούρα, και υποστηρίζει αυτόματα τα περισσότερα midi controllers που κυκλοφορούν στην αγορά.
Υπάρχουν τρείς κατηγορίες midi controller που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σε ένα web radio για τον έλεγχο του προγράμματος:

           1.    Midi controller χωρία κάρτα ήχου
           2.    Midi controller με κάρτα ήχου και μικροφωνική είσοδο hardware
           3.    Midi controller με κάρτα ήχου και μικροφωνική είσοδο software

3.1. Εάν επιλέξουμε την πρώτη περίπτωση ουσιαστικά θα πάρουμε το «Setup 2» και θα το εμπλουτίσουμε με ένα midi controller που αποκλειστικό σκοπό θα έχει τον έλεγχο του virtual dj pro full. Για το προάκουσμα στα ακουστικά του επόμενου τραγουδιού απαιτούνται εξειδικευμένες ρυθμίσεις στο sound setup του προγράμματος.


 

3.2. Στην δεύτερη περίπτωση έχουμε ένα midi controller με ενσωματωμένη κάρτα ήχου και μικροφωνική είσοδο hardware. Το μικρόφωνο στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί να περάσει μέσα στο πρόγραμμα και ο ήχος δρομολογείται απευθείας στην έξοδο master του midi controller. Εάν έχουμε στην κατοχή μας ένα τέτοιο midi controller έχουμε τις παρακάτω επιλογές:

Α) Να χρησιμοποιήσουμε μια απλή εξωτερική κάρτα ήχου usb με 2 line in κανάλια, ώστε να στείλουμε τον ήχο από την έξοδο master out του midi controller (μουσική + μικρόφωνο) στον υπολογιστή. Με τις κατάλληλες ρυθμίσεις το πρόγραμμα θα πάρει τον ήχο από την εξωτερική κάρτα ήχου και θα τον στείλει στον broadcast server. Σημαντικό μειονέκτημα είναι η έλλειψη ακρόασης της φωνής του εκφωνητή στα ακουστικά. Εάν θέλουμε να έχουμε ακρόαση της φωνής στα ακουστικά θα πρέπει να προχωρήσουμε στην περίπτωση Β.


 

Β) Να χρησιμοποιήσουμε το «Setup 2» και να συνδέσουμε το midi controller στον υπολογιστή, για τον έλεγχο του προγράμματος. Το πλεονέκτημα που έχουμε εδώ σε σχέση με την περίπτωση «Α» και το «Setup 2» είναι ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ενσωματωμένη κάρτα ήχου του midi controller για να έχουμε προάκουσμα (ακούμε το επόμενο τραγούδι στα ακουστικά). Από την έξοδο των ακουστικών της εξωτερικής κάρτας ήχου έχουμε την δυνατότητα να ακούμε το master μαζί με την φωνή του εκφωνητή.

 

3.3. Στην τελευταία περίπτωση έχουμε ένα midi controller το οποίο έχει την δυνατότητα να στείλει τον ήχο από την μικροφωνική είσοδο κατευθείαν στο πρόγραμμα. Εδώ τα πράγματα γίνονται λίγο πιο εύκολα καθώς δεν θα χρειαστεί να μπερδευτούμε με εξωτερικές κάρτες ήχου. Εκτός, εάν υπάρχει κάποιος ειδικός λόγος όπως για παράδειγμα η χρήση πυκνωτικού μικροφώνου, η οποία δεν υποστηρίζετε από κανένα midi controller. Τα πυκνωτικά μικρόφωνα για να λειτουργήσουν χρειάζονται τροφοδοσία phantom, η οποία παρέχεται από συγκεκριμένες κάρτες ήχου (πχ FOCUSRITE – SCARLETT 2i2). Με τις κατάλληλες ρυθμίσεις στο πρόγραμμα μπορούμε να έχουμε την ακρόαση της φωνής του εκφωνητή στα ακουστικά και να έχουμε προάκουσμα για το επόμενο τραγούδι. Τα midi controller που έχουν την δυνατότητα αυτή είναι: HERCULES DJ CONSOLE MK4, HERCULES DJ CONSOLE RMX, DJ CONSOLE RMX 2, DJ CONSOLE 4MX, RELOOP BEATMIX, PIONEER DDJ-ERGO-V, PIONEER DDJ-ERGO-K.


 


Setup 4. Κονσόλα ήχου
Για ένα σωστό και επαγγελματικό αποτέλεσμα η χρήση μίας κονσόλας broadcasting (πχ Allen & Heath XB-10, XB-14 κ.α.) σε ένα web radio, παρόλο που δεν είναι και η πιο οικονομική λύση, είναι απαραίτητη για ένα εύχρηστο και επαγγελματικό αποτέλεσμα. Θα μας δώσει επιλογές και διευκολύνσεις που σε καμία άλλη περίπτωση δεν θα μπορούσαμε να έχουμε. Αναλόγως των χαρακτηριστικών της κονσόλας μπορούμε να έχουμε για παράδειγμα:
        •    Εισαγωγή εισερχομένων τηλεφωνικών κλήσεων
        •    Σύνδεση πυκνωτικού μικροφώνου μεγάλου διαφράγματος, για καλύτερη ποιότητα ήχου της φωνής
        •    Ακρόαση όλης της εκπομπής από εξωτερικά ηχεία monitors
        •    Δυνατότητα επιλογής καναλιών για monitoring στα ακουστικά
        •    Έλεγχο πολλαπλών εισόδων από την κονσόλα, πχ μικρόφωνο καλεσμένου, cd players κα
        •    Δυνατότητα σύνδεσης μουσικών οργάνων και επιπλέον μικροφώνων






Εάν η αγορά μιας κονσόλας broadcasting είναι ακριβή, για τα οικονομικά σας δεδομένα, τότε εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια κλασσική αναλογική κονσόλα, με κάποιους περιορισμούς.
Στην αγορά κυκλοφορούν δύο ειδών αναλογικές κονσόλες. Αυτές που έχουν δυνατότητα σύνδεσης με υπολογιστή windows ή mac μέσω usb και αυτές χωρίς usb. Ο υπολογιστής αναγνωρίζει την κονσόλα μέσω του usb, σαν μία εξωτερική κάρτα ήχου. Ο αριθμός των καναλιών όπως και των εισόδων – εξόδων, εξαρτώνται από τα χαρακτηριστικά της κάθε κονσόλας. Συνήθως οι κονσόλες με usb έχουν την δυνατότητα αναπαραγωγής και εγγραφής σε υπολογιστή, οπότε δεν χρειάζεται επιπλέον κάρτα ήχου για την μεταφορά του σήματος από την κονσόλα στον υπολογιστή, ώστε να γίνει το streaming. Σε διαφορετική περίπτωση είναι απαραίτητη η αγορά μίας κάρτας ήχου με δύο line εισόδους.
 


Τέλος να σημειώσουμε ότι το παραπάνω άρθρο είναι ενδεικτικό και ενδέχεται να υπάρχουν αποκλίσεις, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των μηχανημάτων και των λογισμικών που χρησιμοποιούνται.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved
ΠΗΓΕΣ, ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΗΧΟΥ + Μεγέθυνση

ΠΗΓΕΣ, ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΗΧΟΥΣτην σύγχρονη ψηφιακή εποχή πολλές είναι οι μορφές μουσικών και γενικότερα ηχητικών αρχείων. Πιο διαδεδομένη μορφή είναι το πολύ γνωστό σε όλους MP3 αλλά ευρέως γνωστό είναι και το αρχείο FLAC. Ας ...

 

Στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή πολλές είναι οι μορφές μουσικών και γενικότερα ηχητικών αρχείων. Πιο διαδεδομένη μορφή είναι το πολύ γνωστό σε όλους MP3 αλλά ευρέως γνωστό είναι και το αρχείο FLAC. Ας τονίσουμε καταρχήν το εξής : Ένα αρχείο MP3 είναι ένας τύπος ψηφιακού συμπιεσμένου αρχείου ήχου. Εδώ να υπερθεματίσουμε το ότι είναι συμπιεσμένο αρχείο ήχου που απλά σημαίνει ότι η κωδικοποίηση ενός ηχητικού αρχείου σε μορφή mp3 συνεπάγεται και ότι η καταγραφή και η απόδοση του ηχητικού αποτελέσματος γίνεται με ικανοποιητικό τρόπο, σίγουρα όμως και με απωλεστικό. Για να γίνει η κωδικοποίηση σε αρχείο mp3 χρησιμοποιούνται ψυχοακουστικά μοντέλα που απορρίπτουν τμήματα ή περιοχές του ηχητικού φάσματος που δεν καταγράφει ούτως ή άλλως το ανθρώπινο αυτί και γι’ αυτό πιο πάνω κάναμε λόγο για ικανοποιητική απόδοση και καταγραφή ενός αρχείου ήχου. Εδώ όμως να τονίσουμε και πάλι ότι η μέθοδος κωδικοποίησης σε αρχείο mp3 καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό και την ποιότητα του αρχείου αυτού. Σε αυτό θα αναφερθούμε παρακάτω γιατί θέλουμε εδώ να αναδείξουμε ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό τα πρότυπα ψηφιακής κωδικοποίησης ήχου (τα mp3 κυρίως)δεν μπορούν να καταγράψουν και συνεπώς να αναπαράγουν με απόλυτο τρόπο οποιαδήποτε πηγή ήχου σε φυσική μορφή όπως το CD ή ο δίσκος βινυλίου. (μπορούν πάντως τα αρχεία flac και ape).
  Πριν αναφερθούμε στις ψηφιακές μορφές αρχείων είναι σημαντικό να τονίσουμε και το εξής: Μια οποιαδήποτε κακή πηγή ήχου παραμένει κακή πηγή ήχου. Η περίπτωση να διαθέτουμε έναν πολύ ποιοτικό ηχητικό εξοπλισμό, δεν εξισορροπεί το πρόβλημα της κακής ποιότητας της πηγής αλλά το αναδεικνύει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Ένα αρχείο το οποίο έχει συμπιεστεί από κάποια «σπασμένη» έκδοση ενός converter με πολύ κακή ανάλυση και πολλές φορές, δεν είναι δυνατό να αναπαραχθεί καλύτερα λόγω του ότι εμείς το έχουμε αντιγράψει σε CD και μετά το αναπαράγουμε σε κάποιο πολύ ποιοτικό cd player. Απλά θα αναδείξουμε ακόμα περισσότερο την πολύ κακή ποιοτικά καταγραφή του μουσικού αρχείου και το αποτέλεσμα θα είναι ακόμα χειρότερο.
Η πηγή που δεν αμφισβητείται για την ποιότητά της είναι η αναλογική πηγή καταγραφής και αναπαραγωγής, με πιο διάσημο εκπρόσωπο το γνωστό σε όλους μας βινύλιο. Στο δίσκο βινυλίου τα ηχητικά δεδομένα αποθηκεύονται πάνω σε μια σπειροειδή αυλάκωση η οποία ξεκινά από την άκρη του δίσκου καταλήγοντας στο κέντρο αυτού. Τα τοιχώματα της αυλάκωσης είναι αναλογικά χαραγμένα σε σχέση με τη συχνότητα και το πλάτος κύματος του ήχου. Για την αναπαραγωγή τοποθετείται ακίδα (βελόνα) στην αυλάκωση και περιστρέφεται ο δίσκος . Η μετατροπή των ιχνών σε ήχο γίνεται με ηλεκτρομηχανικά μέσα. Το συγκριτικό του πλεονέκτημα είναι ότι ο δίσκος βινυλίου καταγράφει ένα μεγάλο  εύρος συχνοτήτων, μεγαλύτερο από το ανθρώπινο ακουστικό φάσμα, με αποτέλεσμα να ρέει πιο φυσικά ο ήχος κατά την ακρόαση. Οι δίσκοι βινυλίου χρειάζονται για να αναπαραχθούν τις συσκευές πικάπ. Μια ποιοτική συσκευή πικάπ θα αναδείξει την ήδη υπάρχουσα ποιοτική πηγή μας αλλά ο μεγάλος όγκος της και το βάρος της είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας καθώς δυσκολεύει τη μεταφορά της. Μεγάλη μέριμνα χρειάζεται να δώσουμε και στην ακίδα της συσκευής πικάπ για να μην σκονίζεται αλλά και να μην στραβώνει καθώς επίσης και στο πλατώ της πάνω στο οποίο τοποθετείται ο δίσκος βινυλίου.  Ο δίσκος βινυλίου με τη σειρά του παρουσιάζει τα εξής θέματα: Αν οι αυλακώσεις δεν προσεχθούν και φθαρούν, διαβρωθούν ή και σκονιστούν με κάποιον τρόπο σε κάποια σημεία ,η ακίδα που τοποθετείται για την αναπαραγωγή των δεδομένων παρακάμπτει σε αυτά τα σημεία την αναπαραγωγή και έτσι δεν ακούγεται ολοκληρωμένο το τραγούδι. Επίσης αυτές οι αυλακώσεις αλλοιώνονται μετά από κάποιο αριθμό αναπαραγωγών ή αν με κάποιο τρόπο γρατζουνιστούν, δημιουργούν και πάλι προβλήματα στα τραγούδια. Ειδική μέριμνα χρειάζεται στην ταξινόμηση τους καθώς θα πρέπει να τοποθετούνται με κεκλιμένη στάση καθώς αν τοποθετούνται στοιβαγμένοι, στραβώνουν και δεν μπορούν να αναπαραχθούν και πάλι. Δυσκολία υπάρχει και στη μεταφορά τους λόγω του μεγάλου όγκου τους. Εδώ να πούμε ότι στα αναλογικά μέσα αναπαραγωγής είναι και η κασσέτα όμως σε καμία περίπτωση δεν φτάνει σε ποιότητα καταγραφής και αναπαραγωγής το δίσκο βινυλίου. Τα δεδομένα της αποθηκεύονται σε μια μαγνητική ταινία η οποία είναι πολύ ευαίσθητη σε αλλοιώσεις ενώ και τα κασετόφωνα που είναι τα μέσα αναπαραγωγής της θεωρούνται πολύ ξεπερασμένα και πολύ αναξιόπιστα.
    Όπως είχαμε αναφέρει και στη εισαγωγή μας, σήμερα τα πιο διαδεδομένα μέσα αναπαραγωγής και καταγραφής μουσικών αρχείων είναι τα ψηφιακά. Ο γνωστός σε όλους μας ψηφιακός δίσκος ( compact disc ή CD) ουσιαστικά ήρθε για να αντικαταστήσει τον δίσκο βινυλίου αλλά και τα προβλήματα που παρουσίαζε αυτός όπως τα αναφέραμε παραπάνω. Το CD λοιπόν καταφέρνει να υπερτερεί σε σημεία όπως η μεγαλύτερη ευκολία μεταφοράς του λόγω του μικρού όγκου του, η μεγαλύτερη σε διάρκεια καταγραφή μη συμπιεσμένων μουσικών αρχείων έναντι του βινυλίου (έως και 80 λεπτά ανά ψηφιακό δίσκο έναντι λιγότερο από 40 του βινυλίου), μεγαλύτερη ανθεκτικότητα καθώς η ανάγνωση και συνεπώς η αναπαραγωγή των μουσικών δεδομένων γίνεται με λέιζερ που ναι μεν και αυτά είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα όπως θα αναλύσουμε και παρακάτω αλλά όχι στον ίδιο βαθμό με το βινύλιο. Σημαντικό επίσης πλεονέκτημα είναι το χαμηλότερο κόστος καταγραφής και ηχογράφησης των μουσικών δεδομένων. Επίσης τα μέσα αναπαραγωγής του, τα γνωστά σε όλους cd και dvd players είναι μικρότερα σε όγκο και πιο εύκολα στη μεταφορά τους. Μεγάλη βεβαίως είναι και η πιστότητα καταγραφής των μουσικών δεδομένων όχι όμως στο βαθμό του δίσκου βινυλίου. Συγκριτικά με το βινύλιο έχουμε να παρατηρήσουμε και τα εξής: Τα μουσικά δεδομένα του βινυλίου μπορούν μεν να συμπιεστούν σε όλες τις μορφές ψηφιακών αρχείων αλλά κάποιος που χρησιμοποιεί δίσκο βινυλίου είναι σίγουρος για την πιστότητα καταγραφής των μουσικών δεδομένων καθώς δεν μπορεί ναι γίνει αντιγραφή τους σε άλλο δίσκο βινυλίου.. Σε όλα τα άλλα μέσα καταγραφής παίζουν ρόλο πολλές παράμετροι που επηρεάζουν την πιστότητα καταγραφής και επομένως και αναπαραγωγής των μουσικών δεδομένων.  Σχετικά με τον ψηφιακό δίσκο η πιστότητα μπορεί να επηρεαστεί από κάποιο κατώτερης ποιότητας λογισμικό που έχει τη δυνατότητα αντιγραφής ψηφιακών δίσκων ή από την ίδια την ποιότητα του ψηφιακού δίσκου στον οποίο θα καταγραφούν τα αντιγραμμένα ψηφιακά δεδομένα, από την ίδια τη συσκευή αντιγραφής από ψηφιακό δίσκο σε ψηφιακό δίσκο αλλά και την ποιότητα των δεδομένων της αρχικής πηγής που καλούμαστε να αντιγράψουμε. Για παράδειγμα εάν ένα μουσικό άλμπουμ έχει αντιγραφεί πολλές φορές σε ψηφιακό δίσκο αντιγραφής (CD-R, CD-RW) είναι σίγουρο ότι θα επηρεαστεί η καταγραφή και η αναπαραγωγή των μουσικών δεδομένων του συγκριτικά με ένα γνήσιο ψηφιακό δίσκο που έχει καταγράψει τα δεδομένα του από την αρχική πηγή της ηχογράφησης τους. Αποφεύγουμε λοιπόν και εδώ τα « σπασμένα» προγράμματα και φροντίζουμε να διαθέτουμε τις γνήσιες εκδόσεις των προγραμμάτων αυτών. Μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και την φυσική φθορά την οποία μπορούν να υποστούν οι ψηφιακοί δίσκοι αν για παράδειγμα βραχούν ή σκονιστούν αλλά και αν γρατζουνιστούν, χάνουν μέρος των δεδομένων τους και άρα μπορεί ένα τραγούδι να μην μπορεί να αναπαραχθεί ολοκληρωμένα από το λέιζερ που «διαβάζει» τα δεδομένα.
    Ιδιαίτερη θα πρέπει να είναι και η μεριμνά μας για τα cd players καθώς θα πρέπει να φροντίζουμε για να αυξήσουμε τη διάρκεια ζωής τους, να καθαρίζουμε τα λέιζερς τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα με κάποια διαδικασία που γίνεται από ειδικευμένους επισκευαστές γιατί με τη σκόνη φθείρονται ενώ εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε ότι τα αντιγραμμένα cd επιβαρύνουν πιο πολύ τα λέιζερς καθώς έχουν μικρότερη ανάκλαση κατά τη διαδικασία αναπαραγωγής των δεδομένων.
    Φτάνουμε πλέον στα πιο σύγχρονα μουσικά ψηφιακά αρχεία. Πιο γνωστά τα mp3 και τα αρχεία flac. Αναφέραμε παραπάνω ότι ο τρόπος καταγραφής και συνεπώς απόδοσης του ηχητικού αποτελέσματος σε αρχεία mp3 είναι ικανοποιητικός αλλά και σίγουρα απωλεστικός. Αυτό γιατί αφορά συμπιεσμένα αρχεία ήχου. Ο τρόπος κωδικοποίησης των μουσικών δεδομένων σε αρχεία mp3 είναι καθοριστικός. Από το πρόγραμμα συμπίεσης αρχείων που θα επιλέξουμε μέχρι βέβαια την διαθέσιμη πηγή του αρχείου που θα μετατρέψουμε σε  mp3 αλλά και την ανάλυση κωδικοποίησης που θα επιλέξουμε. Επίσης το πρόγραμμα αναπαραγωγής αρχείων που θα εμπιστευθούμε την αναπαραγωγή των αρχείων mp3 είναι καθοριστικός στην ποιότητα αναπαραγωγής τους. Η ποιότητα της καταγραφής σε αρχείο mp3 είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το ρυθμό bit, δηλαδή τον αριθμό των bit της κωδικοποιημένης πληροφορίας τα οποία αναπαριστούν το κάθε δευτερόλεπτο ήχου. Τυπικά, οι ρυθμοί αυτοί είναι μεταξύ των 128 και 320 kbit/δευτ. Αντίθετα ο ασυμπίεστος ήχος όπως αποθηκεύεται σε έναν ψηφιακό δίσκο (CD) έχει ρυθμό bit 1411.2 kb/ δευτ (16bit ανα δείγμα Χ 44100 δείγματα το δευτερόλεπτο Χ 2 κανάλια). Η ποιότητα επίσης εξαρτάται και από την ποιότητα του προγράμματος κωδικοποίησης και την δυσκολία της μετατροπής του σήματος που κωδικοποιείται (συμπιέζεται). Ένα πρότυπο mp3 έχει ελάχιστους περιορισμούς στους αλγόριθμους κωδικοποίησης που αυτό πέρα από την τεράστια χρηστικότητά του μπορεί και να σημαίνει ότι διαφορετικοί κωδικοποιητές μπορεί να αποφέρουν διαφορετικές ποιότητες, ακόμα και έχοντας παρόμοιους ρυθμούς bit. Το όριο στο οποίο το MP3 ακούγεται χωρίς να ξεχωρίζει (από το ανθρώπινο ακουστικό φάσμα) από τον αρχικό ήχο, μπορεί να εκτιμηθεί περίπου στα 128Kbps χρησιμοποιώντας καλούς κωδικοποιητές σε ένα τυπικό κομμάτι μουσικής. Ένα πιο απαιτητικό πάντως μουσικό κομμάτι είναι προτιμότερο να έχει όριο τα 192Kbps ενώ η μέγιστη ποιότητα του mp3 και με την μεγαλύτερη πιστότητα καταγραφής είναι το όριο των 320 Kbps.Όπως και με όλες τις μορφές απωλεστικής συμπίεσης, κάποια δείγματα δεν είναι δυνατόν να κωδικοποιηθούν ώστε να μην γίνονται αντιληπτά από όλους τους χρήστες. Μια εναλλακτική απεικόνιση της κωδικοποίησης είναι η χρήση του VBR (κυμαινόμενου ρυθμού bit). Αυτό στοχεύει σε μια σταθερή ποιότητα ήχου και μεταβάλει ανάλογα τον ρυθμό Bit.
    Καταλήγουμε και πάλι στα εξής πολύ σημαντικά: Διαφέρει mp3 αρχείο σε mp3 ακόμα και της ίδιας ανάλυσης (παράδειγμα 128 Kbps) κάτι που οφείλεται σε πολλές παραμέτρους: Καταρχήν από την ποιότητα του προγράμματος κωδικοποίησης. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι και πάλι αποφεύγουμε «σπασμένα» λογισμικά που χρησιμοποιούνται γι’αυτό και χρησιμοποιούμε τις γνήσιες εκδόσεις αυτών των λογισμικών για να πετύχουμε όσο το δυνατόν πιο ποιοτικό αποτέλεσμα. Η ποιότητα όμως του προγράμματος συμπίεσης προσκρούει με τη σειρά της στην ποιότητα της αρχικής μας πηγής. Για παράδειγμα αν εμείς αποκωδικοποιήσουμε ένα αρχείο mp3 σε ανάλυση 320 Kbps αλλά η αρχική πηγή είναι ένα αρχείο mp3 128 Kbps, τότε απλά έχουμε επιτύχει μια πιο ποιοτική αποκωδικοποίηση αυτών των 128 Kbps. Τα μεγάλα πλεονεκτήματα βέβαια που απολαμβάνουν οι χρήστες των mp3 είναι ότι αποφεύγουν τη φυσική φθορά των αρχείων αλλά και τον ελάχιστο χώρο που καταλαμβάνουν (απλά σε κάποιο μέσο ψηφιακής αποθήκευσης) και συνεπώς και την εύκολη μεταφορά τους.
    Οι ίδιες παρατηρήσεις μπορούν να αναφερθούν και για όλες τις μορφές ψηφιακών μουσικών αρχείων απωλεστικής συμπίεσης όπως τα vgf, ogg, vorbis απλά τα τελευταία δεν είναι συμβατά με τόσα πολλά μέσα και λογισμικά ψηφιακής αναπαραγωγής για αυτό δεν είναι και τόσο διαδεδομένα. Υπάρχουν όμως και μη απωλεστικοί αλγόριθμοι συμπίεσης όπως τα αρχεία FLAC και APE τα οποία προσφέρουν ίδιο ρυθμό bit όπως ένας ασυμπίεστος ψηφιακός δίσκος. Αυτό όμως τα καθιστά πιο ογκώδη ψηφιακά αρχεία όσον αφορά την αποθήκευση τους σε κάποιο σκληρό δίσκο ή σε κάποιο άλλο ψηφιακό μέσο αποθήκευσης καθώς και το ότι παρατηρούμε λιγότερες εναλλακτικές λύσεις λογισμικών αναπαραγωγής τους. Εννοείται και σε αυτές τις περιπτώσεις είναι καθοριστική η αρχική πηγή την οποία θα αποκωδικοποιήσουμε σε αυτά τα αρχεία.
    Κλείνοντας να τονίσουμε ότι κατά την αναπαραγωγή των παραπάνω ψηφιακών αρχείων παρατηρούνται πολλά προβλήματα με κυριότερη την κυμαινόμενη ένταση του ήχου ακόμα και από αρχεία της ίδιας ανάλυσης. Αυτό συμβαίνει γιατί ναι μεν μπορεί να έχουμε χρησιμοποιήσει το ίδιο πρόγραμμα κωδικοποίησης αλλά η αρχική πηγή από την οποία να κωδικοποιήσαμε τα αρχεία να διαφέρει στην καταγεγραμμένη ένταση του ήχου αναπαραγωγής της. Υπάρχουν λοιπόν λογισμικά τα οποία εντοπίζουν αυτές τις διαφορές και τις εξομαλύνουν ούτως ώστε να είναι ομαλές οι αλλαγές κατά τη διάρκεια της εναλλασσόμενης αναπαραγωγής τους. Αναφέρουμε και πάλι ότι και σε αυτή την περίπτωση κάποια γνήσια έκδοση αντίστοιχου λογισμικού μας προσφέρει πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία. Ας μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε επίσης ότι πολύ μεγάλο ρόλο στην ικανότητα αναπαραγωγής ψηφιακών αρχείων, παίζει η ποιότητα του software και hardware του υπολογιστή μας αλλά και το πόσο επιβαρυμένος είναι ο υπολογιστής μας από άλλα προγράμματα. Μεριμνά μας θα πρέπει να είναι  η διαρκής φροντίδα όλων αυτών για να ελαχιστοποιήσουμε όλα τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από την ασχολία μας ή το επάγγελμά μας.
Βύσματα Ήχου –Ανακαλύψτε τα και μάθετε τις διαφορές τους + Μεγέθυνση

Βύσματα Ήχου –Ανακαλύψτε τα και μάθετε τις διαφορές τους Μπορεί τα Βύσματα Ήχου να είναι ένα παρελκόμενο, το οποίο δεν λείπει από καμία ηχητική εγκατάσταση, όμως συχνά οι χρήστες του ηχητικού εξοπλισμού και οι εγκαταστάτες του δεν είναι σε θέση να ...

 



Μπορεί τα Βύσματα Ήχου να είναι ένα παρελκόμενο, το οποίο δεν λείπει από καμία ηχητική εγκατάσταση, όμως συχνά οι χρήστες του ηχητικού εξοπλισμού και οι εγκαταστάτες του δεν είναι σε θέση να περιγράψουν με ακρίβεια τα βύσματα ήχου, καθώς και την ακριβή λειτουργία τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα συχνά να αδυνατούν οι εμπλεκόμενοι με τον ηχητικό εξοπλισμό να ξεχωρίσουν τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των βυσμάτων και κατ΄ επέκταση τις διαφορετικές λειτουργίες τους με συνεπακόλουθο, πολλές φορές, η τελική τους επιλογή όσον αφορά τα βύσματα ήχου να τους παιδεύει ή ακόμα και να μην κρίνεται ως και η πιο πετυχημένη! Οι ειδικοί του DJShop, που έχουν πάντα σαν κύριο στόχο τους να σας προσφέρουν χρήσιμο υλικό και γνώσεις σχετικά με θέματα που αφορούν στον Eπαγγελματικό Ήχο και Επαγγελματικό Φωτισμό, δημιουργήσανε για εσάς έναν οδηγό στον οποίο αναλύουν τα βύσματα ήχου για τις συνδέσεις του ηχητικού σας εξοπλισμού. Μπορείτε να ανατρέξετε στο blog του DJShop, για να διαβάσετε το ολοκληρωμένο άρθρο για τα Βύσματα Ήχου για τις συνδέσεις του ηχητικού σας εξοπλισμού.
Είσαι αρχάριος DJ και δεν ξέρεις πώς να στήσεις τον DJ εξοπλισμό σου; Εδώ θα βρείς ένα απλό set-up + Μεγέθυνση

Είσαι αρχάριος DJ και δεν ξέρεις πώς να στήσεις τον DJ εξοπλισμό σου; Εδώ θα βρείς ένα απλό set-up Σε μαγεύει ο χώρος του Djing και θες να κάνεις και εσύ δειλά-δειλά τα πρώτα σου βήματα στο χώρο της μουσικής, αλλά κάποια πράγματα σου φαίνονται βουνό; Έχεις κάνει download πληθώρα manuals ...

 




Σε μαγεύει ο χώρος του Djing και θες να κάνεις και εσύ δειλά-δειλά τα πρώτα σου βήματα στο χώρο της μουσικής, αλλά κάποια πράγματα σου φαίνονται βουνό; Έχεις κάνει download πληθώρα manuals επαγγελματικών μηχανημάτων, αλλά ακόμα δεν μπορείς να καταλήξεις στο σωστό set-up του dj εξοπλισμού σου; Οι ειδικοί του DJShop δημιούργησαν έναν οδηγό, όπου περιγράφουν αναλυτικά τα επαγγελματικά μηχανήματα ήχου που θα χρειαστείς, ανάλογα με τη χρήση που επιθυμείς και το επίπεδο στο οποίο βρίσκεσαι. Στον οδηγό αυτό υπάρχουν πολύ χρήσιμες πληροφορίες που θα βοηθήσουν τόσο τον αρχάριο DJ, αλλά και έναν πιο έμπειρο dj, ο οποίος θα ήθελε να δοκιμάσει και κάτι άλλο- πέρα από το συνηθισμένο του. Ανατρέξτε στον Οδηγό Dj Setup για Αρχάριους Djs και εφαρμόστε το set up που σας ταιριάζει!

Αξιολογήσεις

Δείτε επίσης...