linkedin facebook google+ youtube facebook twitter instagram
CROWN - XLS-1002 - [SOAMP221] - Ενισχυτές

CROWN - XLS-1002 - [SOAMP221]

Tιμή καταλόγου :454,05€ - 17%
Τιμή DJ Shop: 377,00€ / τεμ.
Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται Φ.Π.A. 24%
Live Ενημέρωση Διαθεσιμότητας
ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Τελευταία ενημέρωση
24/05/2017 00:35:01
χωρίς κριτικές

CROWN - XLS-1002 - [SOAMP221]

CROWN XLS-1002 τελικός ενισχυτής 2Χ350W/4Ω/1100W Bridge/4Ω. Ο XLS-1002 διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη, DSP νέας γενιάς με crossover, ενισχυτή class d με τεχνολογία DriveCore2, επιλεγόμενη ευαισθησία εισόδου, time out mode, security lock, system reset, βάρος 3.9 kg.

Περισσότερα από την CROWN ...

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
  • Τελικός ενισχυτής 2Χ350W/4Ω/1100W Bridge/4Ω
  • Διαθέτει ενισχυτή class D με εξελιγμένη τεχνολογία DriveCore2
  • Είσοδοι: 2 x XLR +1/4 inch, + RCA
  • Έξοδοι: binding post+speakon
  • Διαθέτει DSP νέας γενιάς με Crossover (HP+BP+LP)
  • Νέος έλεγχος ενδεικτικών LED και XMAX Limiters
  • Διαθέτει νέα μεγαλύτερη οθόνη LCD
  • Eεπιλεγόμενη ευαισθησία εισόδου
  • Time out mode
  • Security lock
  • System reset
  • Remote power triger
  • 2U rack
  • Sensitivity: 1.4Vrms
  • Frequency Response: +0dB, -1dB
  • Signal to Noise: > 97dB (at .775Vrms sensitivity, 6dB lower)
  • Intermodulation Distortion: < 0.3%
  • Damping Factor    : > 200
  • THD: < 0.5%
  • Crosstalk: At 1kHz: > 85dB, At 20kHz: > 55dB
  • Dimensions: 19" (48.3 cm) x 3.5" (8.9 cm) x 7.7" (19.6 cm)
  • Weight   : 3.9 kg

Σχετικά προϊόντα

CROWN - XLS-1502 [SOAMP222]
Crown XLS-1502 τελικός ενισχυτής 2Χ525W/4Ω/1550W Bridge/4Ω. Ο XLS-1502 διαθέτει νέα μεγαλύτερη οθόνη LCD, DSP νέας γενιάς με crossover, ενισχυτή class d με τεχνολογία DriveCore2, επιλεγόμενη ευαισθησία εισόδου, time out mode, 2U rack, βάρος 3.9Kg. [περισσότερα]

€ 614,67 Κερδίζετε: 17% € 515,00
CROWN - XLS-2002 [SOAMP223]
Crown XLS-2002 τελικός ενισχυτής 2Χ650W/4Ω/2100W Bridge/4Ω. Ο XLS-2002 διαθέτει νέα μεγαλύτερη οθόνη LCD, DSP νέας γενιάς με crossover, ενισχυτή class d με τεχνολογία DriveCore2, επιλεγόμενη ευαισθησία εισόδου, time out mode, 2U rack, βάρος 4.9Kg. [περισσότερα]

€ 745,09 Κερδίζετε: 16% € 633,00
CROWN - XLS-2502 [SOAMP224]
Crown XLS-2502 τελικός ενισχυτής 2Χ775W/4Ω/2400W Bridge/4Ω. Ο XLS-2502 διαθέτει νέα μεγαλύτερη οθόνη LCD, DSP νέας γενιάς με crossover, ενισχυτή class d με τεχνολογία DriveCore2, επιλεγόμενη ευαισθησία εισόδου, time out mode, 2U rack, βάρος 4.9Kg. [περισσότερα]

€ 931,09 Κερδίζετε: 16% € 788,00

Accessories

AUDIOPHONY - CM/XFXM-1.5 [CAMIC004]
Καλώδιο XLR Θηλυκό / XLR αρσενικό 1,5μ. Χρησιμοποιείται για την σύνδεση μικροφώνου με μίκτη ή κονσόλα καθώς και ενδιάμεση σύνδεση ενισχυτών και περιφερειακών. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 5,72 Κερδίζετε: 9% € 5,23
AUDIOPHONY - CL-26/1.5 [CALIN037]
Καλώδιο 2 x 3pin XLR αρσενικό / 2 x RCA αρσενικό (ζευγάρι) 1,5μ. Χρησιμοποιείται για την σύνδεση ενδιάμεσων συσκευών όπως μίκτη με ενισχυτή κλπ. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 8,19 Κερδίζετε: 9% € 7,50
AUDIOPHONY - CL-26/3 [CALIN038]
Καλώδιο 2 x 3pin XLR αρσενικό / 2 x RCA αρσενικό (ζευγάρι) 3μ. Χρησιμοποιείται για την σύνδεση ενδιάμεσων συσκευών όπως μίκτη με ενισχυτή κλπ. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 9,91 Κερδίζετε: 9% € 9,09
AUDIOPHONY - CM/XFXM-0.6 [CAMIC022]
Καλώδιο XLR Θηλυκό / XLR αρσενικό 0.6μ. Χρησιμοποιείται για την σύνδεση μικροφώνου με μίκτη ή κονσόλα καθώς και ενδιάμεση σύνδεση ενισχυτών και περιφερειακών. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 4,97 Κερδίζετε: 9% € 4,55

Απαραίτητα Προϊόντα

JBSYSTEMS - SPEAK-MALE [COSOU027]
2 αρσενικά βύσματα speakon 4 επαφών, κατάλληλα για την κατασκευή καλωδίου σύνδεσης ηχείου με ενισχυτή. (Τιμή Ζεύγους) [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 7,53 Κερδίζετε: 9% € 6,91
NEUTRIK - NL4FX [COSOU024]
Βύσμα speakon 4 επαφών, σειράς Χ. [περισσότερα]

  • Άμεσα διαθέσιμο
€ 4,95 Κερδίζετε: 11% € 4,45

Τεχνική βοήθεια

Σύνδεση ηχείων και ενισχυτών + Μεγέθυνση

Σύνδεση ηχείων και ενισχυτώνΠώς να συνδέσω τα ηχεία με τον ενισχυτή μου? Τα ηχεία χρειάζονται δύο αγωγούς για να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Τον θετικό (+) και τον αρνητικό (-). Για να ενώσετε τα ηχεία με τον ενισχυτή θα ...

 

Πώς να συνδέσω τα ηχεία με τον ενισχυτή μου?

Τα ηχεία χρειάζονται δύο αγωγούς για να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Τον θετικό (+) και τον αρνητικό (-).

Για να ενώσετε τα ηχεία με τον ενισχυτή θα πρέπει είτε να φτιάξετε καλώδια μόνοι σας, με την δικιά μας βοήθεια πάντοτε, ή θα πρέπει να αγοράσετε έτοιμα. Στο Djshop διατίθεται μεγάλη ποικιλία με έτοιμα καλώδια ηχείων, τα οποία μπορείτε να προμηθευτείτε άμεσα από τις αποθήκες μας. Συνήθως τα περισσότερα ηχεία και ενισχυτές έχουν τα βύσματα speakon (turnlock) για την διασύνδεση τους. Το μεγάλο πλεονέκτημα των speakon είναι οτι δέχονται μεγάλη διατομή καλωδίου, είναι ασφαλή και είναι πολύ εύκολα στην σύνδεση τους αφού δεν είναι απαραίτητη η χρήση κολλητηριού.  Άλλη πιθανότητα διασύνδεσης είναι το καρφί JACK 6,35mm, που είτε βρίσκεται σε έξοδο ενισχυτή όπως στην αυτοενισχυόμενη κονσόλα PHONIC POWERPOD-620 PLUS T1, είτε σε είσοδο ηχείου όπως στο παθητικό ηχείο 12" BEHRINGER B-215XL. Η πιο κοινή διασύνδεση στα Hi-Fi είναι οι μπόρνες (καλώδιο). Με τις μπόρνες χρειαζόμαστε σκέτο καλώδιο και μία πένσα. Το μειονέκτημα με τις μπόρνες είναι ότι δεν είναι γρήγορη η διασύνδεση και δεν είναι ασφαλής. Προτείνεται για μόνιμες εγκαταστάσεις.

Για να φτιάξετε τα δικά σας καλώδια θα πρέπει:
Πρώτον, να δείτε την είσοδο των ηχείων τι βύσματα δέχονται.
Δεύτερον, να κοιτάξετε την έξοδο του ενισχυτή σε τι βύσματα καταλήγει.
Τρίτον, να μετρήσετε την απόσταση του καλωδίου που θα χρειαστείτε.
Αφού έχετε σημειώσει αυτά που χρειάζεστε, δείτε τη μεγάλη ποικιλία βυσμάτων και καλωδίων στην  αντίστοιχη κατηγορία του ηλεκτρονικού καταστήματος DJSHOP, η οποία είναι καλώδια-βύσματα και επιλέξτε τα καταλληλότερα για εσάς.

Για να δείτε πώς θα ενώσετε τα βύσματα speakon με το μεγαφωνικό καλώδιο, ανατρέξτε στον οδηγό συναρμολόγησης απλά κάντε κλικ εδώ (αρχείο pdf). Συνηθώς τα speakon έχουν 4 ή 2 επαφές. Οι επαφές είναι αριθμημένες αντίστοιχα σε +1  -1  +2   -2. Οι επαφές που συνήθως χρησιμοποιούνται στα κοινά ηχεία είναι +1 -1. Όπου +1 είναι το θετικό άκρο και όπου -1 είναι το αρνητικό άκρο.

Για να δείτε πως θα ενώσετε τα βύσματα καρφί JACK 6,35mm ανατρέξτε στον οδηγό συναρμολόγησης βύσματος - 1/4 jack από το DJSHOP (αρχείο pdf). Για να ενώσετε τα βύσματα θα χρειαστείτε κολλητήρι. Τα βύσματα jack 6,35mm διατίθενται σε δύο είδη. Τα στέρεο που έχουν τρεις ξεχωριστές επαφές και τα μονό που έχουν δύο ξεχωριστές επαφές. Το πρώτο χρησιμοποιείται για την διασύνδεση συμμετρικών σημάτων (balanced) ενδιάμεσων συσκευών όπως επεξεργαστές ήχου μίκτες κλπ. Το δεύτερο χρησιμοποιείται για ασύμμετρα σήματα (unbalanced) για ενδιάμεσες συσκευές όπως ανα φέρεται παραπάνω αλλά και για διασύνδεση ηχείων.
Για την σύνδεση ηχείων το δαχτυλίδι του jack είναι το - αρνητικό και η άκρη του jack είναι το + θετικό.


Acrobat Reader της Adobe : Χρησιμοποιείται στο να βλέπετε και να τυπώνετε αρχεία τύπου PDF.
Κατεβάστε την τελευταία έκδοση Acrobat Reader της Adobe.


ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved


 


Οδηγός σύνδεσης μηχανημάτων ήχου + Μεγέθυνση

Οδηγός σύνδεσης μηχανημάτων ήχουΟδηγός διασύνδεσης συστημάτων ήχου Εάν έχετε γνώσεις από κολλητήρι και καλώδια τότε δεν θα σας φανεί δύσκολο να φτιάξετε τα καλώδια μόνοι σας. Αυτό που θα χρειαστείτε είναι ένα κολλητήρι περίπου ...

 

Οδηγός διασύνδεσης συστημάτων ήχου

Εάν έχετε γνώσεις από κολλητήρι και καλώδια τότε δεν θα σας φανεί δύσκολο να φτιάξετε τα καλώδια μόνοι σας. Αυτό που θα χρειαστείτε είναι ένα κολλητήρι περίπου 30με 40W με καλάϊ, ένα κόφτη μικρού μεγέθους, σφικτήρας με ελατήριο για την τοποθέτηση των βυσμάτων προς κόλληση, έναν ξεγυμνωτή καλωδίων, και υπομονή.

Ισορροπημένες/Μη ισορροπημένες
Balanced/unbalanced


Οι μη ισορροπημένες(unbalanced) συνδέσεις έχουν δύο αγωγούς. O ένας αγωγός είναι με αναφορά την γείωση (θώρακας-shield) και ο άλλος αγωγός φέρνει το σήμα. Τα μηχανήματα που λειτουργούν σε -10dBv έχουν πάντα σύνδεση μη ισορροπημένη(unbalanced). Τα περισσότερα hi-fi συστήματα έχουν ενώσεις μη ισορροπημένες.

Οι ισορροπημένες (balanced) συνδέσεις χρησιμοποιούν δύο αγωγούς και σε κάποιες περιπτώσεις + θωράκιση προστασία. Κάθε ένας αγωγός φέρνει το ίδιο σήμα αλλά με την πολικότητα του αντίστροφη σε σχέση με τον άλλον. Οι ισορροπημένες (balanced) συνδέσεις συνήθως για τα μηχανήματα ήχου έχουν αναφορά στην γείωση. Αν δεν έχουν, λέγονται floating συνδέσεις και χρησιμοποιούνται σε άλλες εφαρμογές όπως τηλεφωνά κλπ... Μια ισορροπημένη (balanced) σύνδεση που έχει αναφορά στην γείωση τότε απαιτεί τρεις αγωγούς. Ο τρίτος αγωγός έχει αναφορά στην γη και είναι ο θώρακας του καλωδίου.

Γιατί ισορροπημένες(balanced) συνδέσεις;

Στα επαγγελματικά συστήματα ήχου, για ηχητικές καλύψεις και συστήματα εγγραφής, οι ισορροπημένες (balanced) συνδέσεις είναι προτιμότερες επειδή είναι λιγότερο ευαίσθητες στην παρεμβολή παρασίτων. Τα παράσιτα που προστίθεται μαζί με τον ήχο στους αγωγούς αναιρούνται γιατί η είσοδος του μηχανήματος ενισχύει την διαφορά μεταξύ των δύο αγωγών ήχου. Έτσι δεν ενισχύει τις προστιθέμενες παρεμβολές. Επίσης πολλοί θεωρούν ότι ο πλεονασμός δύο αγωγών σημάτων, φέρνουν ακουστικό ήχο καλύτερης ποιότητας.

Καλά καλώδια και βύσματα

Δεν είναι όλα τα καλώδια και τα βύσματα ίδια. Τα καλά βύσματα έχουν χαμηλή αντίσταση επαφών και καλή ποιότητα υλικών. Τα προϊόντα που διαθέτει το κατάστημα μας www.djshop.gr τηρούν όλες τις προδιαγραφές για την καλύτερη αγωγιμότητα και μεταφορά σήματος. Η ποιότητα των προϊόντων μας δεν είναι η κοινή ποιότητα βυσμάτων και καλωδίων του εμπορίου. Εισάγονται από Γαλλία και ελέγχονται από τους προμηθευτές μας εκεί για να μας εγγυηθούν την καλύτερη ποιότητα.

Με τα καλώδια τι γίνεται;

Τα καλώδια μπορούν να παίξουν έναν μεγάλο ρόλο στην ποιότητα του ακουστικού σήματός σας. Ακόμα κι αν η διάμετρος, ο αριθμός αγωγών, και η γενική κατασκευή είναι παρόμοια, δύο καλώδια μπορούν να έχουν πολύ σημαντικές διαφορετικές ηλεκτρικές και σωματικές ιδιότητες όπως η αντίσταση(resistance), η χωρητικότητα(capacitance) μεταξύ των αγωγών, αυτεπαγωγή μεταξύ των αγωγών, την ευκαμψία, θωράκιση από εξωτερικά παράσιτα, διάρκεια στον χρόνο, δυνατότητα να αντισταθεί στη συντριβή ή στις αιχμηρές κάμψεις, απότομα τεντώματα, και ούτω καθ'εξής.
Η καλύτερη θωράκιση για παράσιτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι επικάλυψη με φύλλα αλουμινίου, αλλά τέτοια καλώδια δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρά και το προστατευτικό κάλυμμα φύλλων αλουμινίου μπορεί να επιδεινωθεί εάν είναι λυγισμένο πάρα πολύ. Το προστατευτικό κάλυμμα φύλλων αλουμινίου χρησιμοποιείται συχνότερα σε μόνιμες εγκαταστάσεις και μέσα στα rack όπου η μετακίνηση καλωδίων είναι ελάχιστη. Το πλεγμένο και τυλιγμένο καλώδιο που χρησιμοποιείται συχνότερα για μικρόφωνα και όργανα είναι το πιο αποτελεσματικό και ανθεκτικό στις συνεχόμενες κινήσεις.
Εάν, η χωρητικότητα του καλωδίου αλλάζει λυγίζοντας το, τότε αυτό μπορεί να αλλάξει το επίπεδο θορύβου και το καλώδιο λέγεται ότι είναι microphonic. Αυτό μπορεί να είναι ένα μεγάλο πρόβλημα με το phantom power (τροφοδοσία που δίνουν οι κονσόλες για τα πυκνωτικά μικρόφωνα). Μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε καλώδιο εν τούτοις. Αποφύγετε αυτό το πρόβλημα με τη χρησιμοποίηση των καλωδίων με σταθερό διηλεκτρικό (μονωτικό) υλικό, και με μια στενά πλεγμένη θωράκιση που παγιδεύεται καλά από το εξωτερικό περίβλημα, έτσι ώστε να μην ανοίγει όταν το καλώδιο είναι λυγισμένο. Ένα τέτοιο καλώδιο αποτελεί και το καλώδιο μικροφώνων - σήματος JB-SYSTEMS MC-01.

Unshielded καλώδιο χωρίς θωράκιση

Το προστατευτικό κάλυμμα(shield) θωράκιση γύρω από τους αγωγούς σήματος ανεβάζει, τον όγκο, το βάρος, και το κόστος σε ένα καλώδιο, αλλά ποτέ μην χρησιμοποιήσετε unshielded καλώδιο χωρίς θωράκιση. Δηλαδή κοινό καλώδιο ηλεκτρολογικό για τα όργανα ή τα μικρόφωνα.
Το σήμα των ηχείων είναι διαφορετικό. Το επίπεδο σημάτων είναι τόσο υψηλό στα καλώδια ηχείων που ο ηλεκτρομαγνητικός θόρυβος είναι αμελητέος οπότε η χρήση αθωράκιστου καλωδίου unshielded είναι ιδανική. Στην πραγματικότητα, η χρησιμοποίηση καλωδίων με θωράκιση στα ηχεία, λόγω της αυτεπαγωγής και της αντίστασης, μπορεί να προκαλέσει επιβλαβή παρασιτική ταλάντωση.

Συνδέσεις

Παρακάτω βλέπετε μία πρόχειρη εικόνα για την διασύνδεση των συσκευών σας. Για περισσότερες λεπτομέριες και διευκρινύσεις μπορείτε να ανατρέξετε στον οδηγό διασύνδεσης συσκευών ήχου από το DJSHOP.





Acrobat Reader της Adobe : Χρησιμοποιείται στο να βλέπετε και να τυπώνετε αρχεία τύπου PDF.
Κατεβάστε την τελευταία έκδοση Acrobat Reader της Adobe.


 

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved

 
Κατασκευή & Λειτουργία Ηχείων + Μεγέθυνση

Κατασκευή & Λειτουργία Ηχείων Γενικά Υπάρχουν δύο κατηγορίες ηχείων τα αυτοενισχυόμενα-ενεργά και τα παθητικά. Τα αυτοενισχυόμενα έχουν εσωτερικά τον ενισχυτή για την οδήγηση των μεγαφώνων ενώ τα παθητικά χρειάζονται ...

 

Γενικά


Υπάρχουν δύο κατηγορίες ηχείων τα αυτοενισχυόμενα-ενεργά και τα παθητικά. Τα αυτοενισχυόμενα έχουν εσωτερικά τον ενισχυτή για την οδήγηση των μεγαφώνων ενώ τα παθητικά χρειάζονται εξωτερικό ενισχυτή. Το αυτοενισχυόμενο ηχείο είναι πολύ πιο δύσκολο στην κατασκευή του καθώς χρειάζονται περισσότερες γνώσεις ηλεκτρονικών για την κατασκευή των εσωτερικών ενισχυτών του.

Οι λεγόμενοι δρόμοι στα ηχεία είναι πολύ απλά ο διαχωρισμός των ακουστικών συχνοτήτων ανά μπάντες στα κατάλληλα μεγάφωνα που αφορούν την αναπαραγωγή τους. Τα ηχείο 2 δρόμων συνήθως περιλαμβάνει δύο μεγάφωνα το ένα είναι το woofer για τις χαμηλές συχνότητες και το tweeter για τις υψηλές. Το ηχείο 3 δρόμων περιλαμβάνει το woofer για τις χαμηλές συχνότητες, ένα μεγάφωνο κατάλληλο για την αναπαραγωγή των μεσαίων συχνοτήτων και το tweeter για τις υψηλές. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι περισσότεροι δρόμοι θα αποδώσουν και καλύτερο ήχο. Όσο περισσότερα μεγάφωνα-δρόμους έχει ένα ηχείο τόσο περισσότερο δύσκολο είναι να έρθουν σε ισορροπία χρόνου, συχνοτήτων κατευθυντικότητας κλπ. Συνήθως τα επαγγελματικά ηχεία είναι δύο δρόμων για την καλύτερη δυνατή ποιότητα και κατευθυντικότητα.

Η ποιότητα και η ένταση εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες. Η ένταση του ηχείου δεν καθορίζεται μόνο από τα watt αλλά κυρίως από την ευαισθησία του σε μέτρηση ισχύς 1W στο 1 μέτρο. Όσο πιο ευαίσθητο είναι το μεγάφωνο τόσο περισσότερη ακουστική ισχύ παράγει. Πάντοτε στην επιλογή του ηχείου πρέπει να ελέγχουμε πρώτα την ευαισθησία και μετά την ισχύ. Π.χ. Ένα ηχείο ισχύος 100W 98dB 1W/1m συγκρινόμενο με ένα ηχείο 200W 92dB 1W/1m θα ακουστεί πιο πολύ από το δεύτερο.

Τα βασικά μέρη ενός ηχείου για να λειτουργήσει είναι:
1. Το κουτί (καμπίνα)
2. Το μεγάφωνο χαμηλών συχνοτήτων το οποίο συντονίζεται με την καμπίνα για την σωστή λειτουργία και απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων
3. Το μεγάφωνο υψηλών συχνοτήτων το οποίο αναλαμβάνει την αναπαραγωγή των μέσω-υψηλών συχνοτήτων.
4. Το crossover παθητικό συνήθως για τον διαχωρισμό συχνοτήτων προς το μεγάφωνο για τις χαμηλές και προς το μέσω-υψηλών για τις αντίστοιχες συχνότητες.


Λειτουργία Μεγαφώνου

Την λειτουργία του μεγαφώνου με ένα ημιτονοειδές σήμα σταθερής συχνότητας μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ...

Η παρακάτω τομή μας δείχνει τα μέρη που αποτελείται ένα μεγάφωνο.



Το υλικό της μεμβράνης των μεγαφώνων χαμηλών συχνοτήτων (Woofer) συνήθως είναι από ειδικά επεξεργασμένο χαρτί για την καλύτερη δυνατή απόδοση. Το μεγάφωνο χαμηλών συχνοτήτων έχει κάποια χαρακτηριστικά, τα λεγόμενα Thiele & Small Parameters, για να μπορέσει να ταιριάξει με την καμπίνα.

Τα μεγάφωνα υψηλών συχνοτήτων έχουν διαφορετική δομή και υλικό λόγω του μικρότερου μήκους κύματος(υψηλές συχνότητες). Το υλικό του διαφράγματος συνήθως είναι από τιτάνιο, mylar, πολυπροπυλένιο κ.α. για την καλύτερη δυνατή ποιότητα. Η μεμβράνη βρίσκεται σε συμπιεσμένο θόλο απομονωμένο και μπροστά στο στόμιο τοποθετείται ανάλογη χοάνη για την κατευθυντικότητα του ήχου. Υπάρχουν πολλά ήδη χοάνης. Οι πιο διαδεδομένες είναι χοάνες σταθερής κατευθυντικότητας constant directivity, asymmetric ασύμμετρης διασποράς, radial horns, biradial horns, twin bessel horns, folded horns. Στις παρακάτω εικόνες δείτε την εγκάρσια τομή ενώς compression driver με χοάνη ή χωρίς, και την τομή ενός tweeter bullet.




Καμπίνες

Υπάρχουν πάρα πολλά είδη φόρτωσης καμπίνας. Μερικά από αυτά δείτε στην παρακάτω φωτογραφία. Το πιο συνηθισμένο και καλύτερο σε απόδοση είναι το ηχείο bass-reflex καθώς συνδυάζει και προσθέτει (εάν έχει μελετηθεί σωστά) τα πίσω ηχητικά κύματα με τα μπροστά για την καλύτερη απόδοση.


Η παρακάτω εικόνα προβάλει την τομή ενός ηχείου φόρτωσης bass-reflex. Το μεγάφωνο έχει μία συχνότητα συντονισμού η λεγόμενη Fs η οποία θα πρέπει να συνδυαστεί σωστά με την συχνότητα συντονισμού της οπής για τον σωστό συγχρονισμό των πίσω κυμάτων με τα μπροστά. Προτείνετε στο εσωτερικό της καμπίνας να τοποθετηθεί στα τοιχώματα ήχο-απορροφητικό υλικό , όπως βάτα, για τον περιορισμό των στάσιμων κυμάτων και την απορρόφηση των εσωτερικών ανακλάσεων. Αυτό βελτιώνει αρκετά τον ήχο. Σημαντικό είναι επίσης η σωστή και καλή κατασκευή του κουτιού. Πρέπει να χρησιμοποιηθεί χοντρό ξύλο ~2mm όπως κόντρα πλακέ θαλάσσης ή MDF με επιπλέον δοκούς σύνδεσης εσωτερικά της καμπίνας ιδιαίτερα στις μεγάλες επιφάνειες.

Θα πρέπει να υπολογιστούν οι ανάγκες σε όγκο και οι οπές ή οπή για τον συνδυασμό των εμπρός και των πίσω κυμάτων του μεγαφώνου σε καμπίνα φόρτωσης bass-reflex. Τα δύο ηχητικά κύματα θα πρέπει να είναι σε φάση (συμφασικά) για την αποφυγή της αλληλοαναίρεσης. Στην πράξη μπορείτε να δοκιμάσετε ένα μεγάφωνο εκτός καμπίνας το οποίο δεν μπορεί να αποδώσει χαμηλές συχνότητες(καθόλου μπάσο).Αντίθετα βάζοντας το σε καμπίνα αυτομάτα αλλάζει συμπεριφορά και ήχο διότι τα πίσω κύματα δεν ακυρώνουν τα μπροστά.

Η απόκριση ηλεκτρικής αντίστασης και η συχνότητα συντονισμού του ηχείου είναι διαφορετική με αυτή του μεγαφώνου. Η συχνότητα συντονισμού του ηχείου διαπιστώνεται στην βύθιση μεταξύ των δύο υψωμάτων ενώ του ελεύθερου μεγαφώνου στην κορυφή της απόκρισης ηλεκτρικής αντίστασης.

Στην παρακάτω μέτρηση παρατηρούμε ότι η συχνότητα συντονισμού του ηχείου είναι περίπου στα 46Hz. Αυτό φαίνεται στην βύθιση μεταξύ των δύο κορυφών που δημιουργείται στις χαμηλές συχνότητες. Επίσης παρατηρούμαι και την συχνότητα συντονισμού της κόρνας στις μέσο υψηλές συχνότητες 2Khz.

Η απόκριση συχνότητας στις χαμηλές συχνότητες διαφέρει από το είδος της καμπίνας. Στην απεικόνιση θα δείτε τις διαφορετικές αποκρίσεις συχνότητας ανάλογα με την καμπίνα που λειτουργεί ένα μεγάφωνο. Σε φόρτωση bass-reflex κερδίζουμε περισσότερο μπάσο, όπως προαναφέραμε, με πιο γρήγορη αποκοπή σε σχέση με του κλειστού τύπου ακόμα και κάτω από την συχνότητα συντονισμού του μεγαφώνου.

Στο παρακάτω διάγραμμα μπορείτε να υπολογίσετε, εκτυπώνοντας το, την συνολική διάμετρο οπών (bass-reflex) που θα χρειαστεί να ανοίξετε στην καμπίνα σας βάση της συχνότητας συντονισμού και του όγκου που επιθυμείτε. Θα πρέπει να υπολογίσετε τα λίτρα ή τον όγκο σε σε κυβικά πόδια Ft3 για τον σωστό υπολογισμό. Η στήλη αριστερά προβάλει τον εσωτερικό όγκο που έχει η καμπίνα σας σε ft3. Η μεσαία προβάλει την επιθυμητή συχνότητα συντονισμού. Δεξιά ο πίνακας προβάλει το συνολικό εμβαδόν σε τετραγωνικά εκατοστά και το μήκος του σωλήνα σε ίντσες στο κάτω μέρος.


Crossover


Το crossover είναι μία πολύ σημαντική ηλεκτρονική διάταξη για τον διαχωρισμό των συχνοτήτων στα αντίστοιχα μεγάφωνα. Όπως βλέπετε στις παρακάτω εικόνες το κάθε μεγάφωνο τροφοδοτείται με ένα συγκεκριμένο φάσμα συχνοτήτων για τις οποίες έχει κατασκευαστεί να αναπαράγει. Υπάρχουν διαφορετικά ήδη crossover ανάλογα με την καμπύλη στην συχνότητα αποκοπής. Τα είδη αυτά είναι butterworth, linkwitz riley, bessel, chebychev.

Σύνδεση ηχείου από ενισχυτή και δρομολόγηση του σήματος μέσω του παθητικού crossover 2 δρόμων 6dB/οκτάβα.

3ων δρόμων (3 way crossover) 6dB ανά οκτάβα.

Αναλύοντας τα στοιχεία που χρειάζονται για τον διαχωρισμό των συχνοτήτων, παρατηρούμε ότι ο πυκνωτής στο παρακάτω σχέδιο παρουσιάζει μεγαλύτερη αντίσταση στις χαμηλές συχνότητες (high pass filter). Ο πυκνωτής επιτρέπει την διέλευση των υψηλών συχνότητων για την σωστή λειτουργία του tweeter. Χωρίς αυτόν, το tweeter καίγεται διότι δεν είναι κατασκευασμένο για την αναπαραγωγή χαμηλών συχνοτήτων.


Το πηνίο επιτρέπει την διέλευση των χαμηλών συχνοτήτων (low pass filter) για την τροφοδότηση του woofer με χαμηλές συχνότητες.


Ο συνδυασμός των δύο στοιχείων δηλαδή πηνίου και πυκνωτή έχει ως αποτέλεσμα την αποκοπή χαμηλών συχνοτήτων και των υψηλών (band pass filter). Εάν σχεδιάζουμε ηχείο 3ων δρόμων σαφώς θα χρησιμοποιήσουμε μεγάφωνο μεσαίων συχνοτήτων και χρήση του φίλτρου αυτού για την αποκοπή των ακραίων συχνοτήτων.

Τοποθετώντας μόνο ένα πυκνωτή ή ένα πηνίο η συχνότητα αποκοπής είναι πολύ αργή με μείωση 6dB ανά οκτάβα. Προτείνεται η χρήση 12dB ανά οκτάβα για την αποφυγή αναπαραγωγής ιδίων συχνοτήτων από ξεχωριστά μεγάφωνα με διαφορετικό ακουστικό κέντρο. Ειδικά για την κόρνα συνιστάται, για την αποφυγή διέλευσης χαμηλών συχνοτήτων(κάψιμο), να χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον 12dB ανά οκτάβα φίλτρο. Στα παρακάτω σχέδια απεικονίζονται οι διατάξεις των φίλτρων και η αποκοπή σε decibell ανά οκτάβα.

 

Εάν σας είναι δύσκολο ή δεν διαθέτεται τόσο χρόνο, μπορείτε να παραγγείλετε έτοιμο crossover κοιτάζοντας στην αντίστοιχη υποκατηγορία.


-CROSSOVERS

Περισσότερες πληροφορίες

Αποστείλετε email στο service@djshop.gr για να σας σταλλούν μετρήσεις χαρακτηριστικά και "thiele & small parameters" των μεγαφώνων.

Περισσότερες πληροφορίες, που σαφώς θα χρειαστείτε, για την κατασκευή ηχείων θα βρείτε στα παρακάτω link.

http://www.trueaudio.com/st_index.htm

http://www.ht-audio.com/

http://www.colomar.com/Shavano/cons_cabinets.html


http://www.colomar.com/Shavano/cons_structure.html

http://www.colomar.com/Shavano/construction.html

http://www.trueaudio.com/st_trade.htm


http://www.ishtek.com/spkr_basics.htm

http://www.trueaudio.com/st_steth.htm


Προγράμματα για σχεδίαση μελέτη και υπολογισμό καμπινών και ηχείων.


http://www.audua.com Speaker Workshop Freeware

http://www.trueaudio.com

http://www.hi-audio.com

Γιατί καίγονται τα ηχεία?

Όπως προαναφέραμε στο παραπάνω κείμενο την δημιουργία ενός ηχείου θα θέλαμε να αναφερθούμε και στους τρόπους αποφυγής καψίματος ενός ηχείου. Ενημερωθείτε, ανατρέχοντας στο αντίστοιχο τεχνικό άρθρο, σχετικά με τις αιτίες που οδηγούν στο κάψιμο ενός ηχείου

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved


Τι είναι και πως μετριέται ο ήχος? + Μεγέθυνση

Τι είναι και πως μετριέται ο ήχος? Τι είναι και πως μετριέται ο ήχος? Ο ήχος είναι ένα είδος ερεθίσματος που φθάνει στα αυτιά μας υπό την μορφή περιοδικών μεταβολών στην ατμοσφαιρική πίεση - ηχητικά κύματα. Η μονάδα μέτρησης ...

 

 Τι είναι και πως μετριέται ο ήχος?

Ο ήχος είναι ένα είδος ερεθίσματος που φθάνει στα αυτιά μας υπό την μορφή περιοδικών μεταβολών στην ατμοσφαιρική πίεση - ηχητικά κύματα. Η μονάδα μέτρησης του ήχου (ακουστικής ισχύος) είναι το γνωστό σε όλους μας decibel με σημείο αναφοράς τα 0dB. H κλίμακα του decibel είναι λογαριθμική.

Ο δυνατός ήχος (υψηλή ακουστική πίεση στα αυτιά μας) μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτες βλάβες στην ακοή. Οι στάθμες ήχου πάνω από 85dB θεωρούνται επικίνδυνες, οι στάθμες πάνω από 120dB θεωρούνται ακατάλληλες και οι στάθμες πάνω 150dB προκαλούν βλάβες στον ίδιο τον άνθρωπο. Τα παράθυρα σπάνε στα 163dB. Τα τύμπανα του αυτιού καταστρέφονται στα 190dB με 198dB. Τα 200dB προκαλούν θάνατο στους ανθρώπους και μπορούν να προκληθούν από εκρήξεις.

Επίπεδα θορύβου σε decibel.


Στον παρακάτω πίνακα σας παραθέτουμε μερικά παραδείγματα στάθμης θορύβου μερικών κοινών παραγόμενων ήχων.

dB

Σχόλιο

120

Όριο πόνου. Απογείωση αεροπλάνου στα 60m

115

Πέρασμα τρένου υψηλής ταχύτητας μπροστά από σταθμό

110

Αδύνατη η συνομιλία. Club (dance floor)

105

Ζωντανή ορχήστρα

100

Θόρυβος τραίνου μετρό

95

Βιοτεχνία βιομηχανία με βαριά μηχανήματα

90

Δύσκολη η συνομιλία. Αερισμός θαλάμου μηχανημάτων, club, bar

85

Ώρα αιχμής σε supermarket

80

Δυνατή ομιλία για επικοινωνία. Θόρυβος κυκλοφορίας

75

Θορυβώδεις γραφείο

70

Ομιλία στα 30cm, Θέατρο, κατάστημα

65

Ομιλία στο 1m

60

Τυπικό γραφείο, κανονική ομιλία

55

Θόρυβος περιβάλλοντος, lobby ξενοδοχείου

50

Φανάρι κίνησης στα 30m, ήσυχο γραφείο

45

Σκίσιμο χαρτιού στο 1m

40

Κοινή συνοικία προαστίου, ήσυχο σπίτι, ήχος ψυγείου

35

Πολύ χαμηλή μουσική

30

Επαρχεία

25

Βιβλιοθήκη

20

Θρόισμα φύλλων

15

Στούντιο εγγραφών

10

Πολύ χαμηλός ψιθυρισμός

0

Κατώτατο σημείο ήχου

Υπολογισμοί για ηχητικές καλύψεις...

Θα σας φανούν χρήσιμοι μερικοί πρακτικοί υπολογισμοί για την ηχητική κάλυψη των χώρων. Εάν επιθυμείτε να υπολογίσετε την ακουστική ένταση σε full SPL* (με την μέγιστη παρεχόμενη ισχύ από τον ενισχυτή σε συνδυασμό με την αναφερόμενη ισχύ του ηχείου) θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον εξής τύπο Lp=Lp' + 10logPo. Η μονάδα μέτρησης του αποτέλεσματος θα είναι σε decibel.

Όπου:

Lp'= Ευαισθησία ηχείου σε 1W/1m
Lp= dB SPL
Po= ισχύς σε watt που αντέχει το ηχείο ή σύνολο ηχείων.

O τύπος για να υπολογίζεται την εξασθένιση του ήχου βάση της απόστασης για σημειακή πηγή είναι ο Lp' = Lp -20logD'/D

Όπου:

Lp'= dB SPL  
D= κοντινή απόσταση συνήθως 1μ
D'= μέγιστη απόσταση κάλυψης.  

Πχ Lp=120dB SPL στο 1 μέτρο D= 1m D'= 50m Lp'=115-20log50/1 = 81dB SPL. Οπότε θα έχουμε 81dB θεωρητικά στα 50μ έχοντας από το σύστημα μας 120dB στο 1μ. Η μείωση σε decibel ανά διπλασιασμό της απόστασης είναι 6dB. Ανάλογα την εγκατάσταση και την χρήση του συστήματος χρειαζόμαστε και ανάλογη ενίσχυση ήχου. Δηλαδή για ενίσχυση ομιλίας σε ήσυχο ακροατήριο θα χρειαστούμε περίπου  75 με  85dB στο ακροατήριο, για τα πάρτι σίγουρα θα πρέπει να υπολογίσουμε σύστημα με δυνατότητα κάλυψης για 95 με 105dB.



Έχετε πάντοτε υπόψιν σας ότι εάν θέλετε να διπλασιάσετε την ακουστική ισχύ του συστήματος σας θα πρέπει να την αυξήσετε περίπου 6 με 10dB. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αυξήσετε την ισχύ σε Watt του συστήματος σας κατά 3εις με 4εις φορές!


*SPL=Sound pressure level



ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved
Τι σημαίνει 8Ω 400 Watt RMS? Τι ηχείο να βάλω στον ενισχυτή μου? + Μεγέθυνση

Τι σημαίνει 8Ω 400 Watt RMS? Τι ηχείο να βάλω στον ενισχυτή μου?Τι σημαίνει 8Ω 400 Watt RMS; Τι ηχείο να βάλω στον ενισχυτή μου? Σε αυτό το άρθρο θα περιγράψουμε σύντομα και απλά την έννοια της ισχύος ενισχυτών, ηχείων και πως ταιριάζουμε αυτά τα δύο πολύ ...

 

Τι σημαίνει 8Ω 400 Watt RMS; Τι ηχείο να βάλω στον ενισχυτή μου?

Σε αυτό το άρθρο θα περιγράψουμε σύντομα και απλά την έννοια της ισχύος ενισχυτών, ηχείων και πως ταιριάζουμε αυτά τα δύο πολύ σημαντικά και απαραίτητα μηχανήματα.
 
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι να διευκρινιστεί η ισχύς των ενισχυτών και των ηχείων και η κοινή έννοια εάν ταιριάζουν τα ηχεία με τον ενισχυτή.

Οι πιο διαδεδομένοι τρόποι είναι οι τρεις παρακάτω.

Ισχύς peak power, ισχύς music power, ισχύς RMS. Η πραγματική ισχύς είναι η RMS που έχει καθοριστεί από τον κατασκευαστή βάση μετρήσεων αντοχής του πηνίου φωνής. Δηλαδή το πηνίο φωνής του μεγαφώνου αντέχει ισχύ RMS 400W. Η σύνθετη αντίσταση του πηνίου φωνής είναι 8Ω. Αυτό βλέπει ο ενισχυτής και καθορίζει το φορτίο στην έξοδο!

Ο ενισχυτής βλέπει την σύνθετη αντίσταση του πηνίου φωνής και ανάλογα δίνει τα watt στην έξοδο του. Ο ενισχυτής δεν κουράζεται με τα watt του ηχείου παρά με την σύνθετη αντίσταση που βλέπει. Στα χαρακτηριστικά των ενισχυτών βλέπουμε την ελάχιστη σύνθετη αντίσταση που μπορεί να κατέβει (παίξει) ένας ενισχυτής. Στην περίπτωση που έχουμε έναν ενισχυτή 2*300W στα 4Ω θα αποδώσει 300W με ένα ηχείο με σύνθετη αντίσταση 4Ω. Εάν του βάλουμε στο κάθε κανάλι από 1 ηχείο των 8Ω τότε ο ενισχυτής θα δώσει περίπου την μισή ισχύ 150-200W. Οπότε βάζοντας του ένα ηχείο στο κάθε κανάλι των 8Ω 300W θα πάρουν την παραπάνω ισχύ (150-200W) και θα παίξουν με περίπου 3dB λιγότερη ακουστική ισχύ. Το ιδανικό θα ήταν να παίξουν με ενισχυτή 2*600W/300W στα 4Ω/8Ω

Τα επαγγελματικά συστήματα πάντοτε δίνουν την πραγματική ισχύ RMS, σε αντίθεση με τα HI-FI και τα ηχεία αυτοκινήτου. Οπότε όλα μας τα προϊόντα δίνονται σε RMS ισχύς.

Έχοντας ένα ηχείο "8Ω 400 Watt" περιγράφουμε την ισχύ του ηχείου, και χρησιμοποιείται για να ταιριάξουμε το ηχείο με τον ενισχυτή.

Συνήθως τα επαγγελματικά ηχεία έχουν αντίσταση 8Ω. Αυτό γιατί, εάν ο ενισχυτής κατεβαίνει μέχρι τα 4Ω τότε μπορούμε να ενώσουμε δύο ηχεία παράλληλα στο κάθε κανάλι του ενισχυτή. Δηλαδή συνολικά 4 ηχεία σε 2κάναλο ενισχυτή.

Παραδείγματος χάριν, ένα ηχείο που δίνει χαρακτηριστικά 8Ω 400 Watt RMS θα ήταν κατάλληλο για έναν ενισχυτή που δηλώνει έξοδο ισχύος: 400 Watt στα 8Ω, αλλά πολύ μεγάλο για ενισχυτή που είναι 400 Watt στα 4Ω καθώς, συνήθως, η ισχύς που θα αποδώσει ο ενισχυτής στα 8Ω θα είναι περίπου η μισή δηλαδή 200W. Σε κάθε περίπτωση να συμβουλεύεστε τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε ενισχυτή. Ο ενισχυτής δεν θα πάθει τίποτα καθώς η σύνθετη αντίσταση λειτουργίας είναι μέσα στα πλαίσια λειτουργίας του και λειτουργεί σε κανονικές συνθήκες όπως θερμοκρασία υγρασία κλπ. Η διαφορά θα είναι ότι το ηχείο θα παίξει με 200W αντί 400W που αντέχει.

Μπορώ να συνδέσω άλλα δύο ηχεία στον ενισχυτή μου;
 
Για συνδέσετε άλλα 2 ηχεία στον ενισχυτή σας εξαρτάται από τα ηχεία και από τον ενισχυτή φυσικά. Πρέπει πρώτα από όλα να δείτε τα χαρακτηριστικά του ενισχυτή ότι μπορεί η σύνθετη αντίσταση εξόδου να κατέβει μέχρι π.χ. 4Ω, 2Ω.
Μπορεί να αποκλίνουμε λίγο από τις τιμές watt αρκεί να μην υπεροδηγούμε τον ενισχυτή και να μην ρίχνουμε την σύνθετη αντίσταση κάτω από το επιτρεπτό όριο του ενισχυτή.
Πρέπει να ταιριάζετε τους ενισχυτές και τα ηχεία λαμβάνοντας υπόψη όλες αυτές τις βασικές παραμέτρους. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο παρακάτω email: service@djshop.gr.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

ΡΗΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ Η ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ Ή Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ ΦΟΡΕΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ, ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ, ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ Η ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ (INTERNET Ή INTRANET) ΚΑΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΠΤΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ DJSHOP.GR. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.

Copyright © djshop.gr All rights reserved
Βύσματα Ήχου –Ανακαλύψτε τα και μάθετε τις διαφορές τους + Μεγέθυνση

Βύσματα Ήχου –Ανακαλύψτε τα και μάθετε τις διαφορές τους Μπορεί τα Βύσματα Ήχου να είναι ένα παρελκόμενο, το οποίο δεν λείπει από καμία ηχητική εγκατάσταση, όμως συχνά οι χρήστες του ηχητικού εξοπλισμού και οι εγκαταστάτες του δεν είναι σε θέση να ...

 



Μπορεί τα Βύσματα Ήχου να είναι ένα παρελκόμενο, το οποίο δεν λείπει από καμία ηχητική εγκατάσταση, όμως συχνά οι χρήστες του ηχητικού εξοπλισμού και οι εγκαταστάτες του δεν είναι σε θέση να περιγράψουν με ακρίβεια τα βύσματα ήχου, καθώς και την ακριβή λειτουργία τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα συχνά να αδυνατούν οι εμπλεκόμενοι με τον ηχητικό εξοπλισμό να ξεχωρίσουν τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των βυσμάτων και κατ΄ επέκταση τις διαφορετικές λειτουργίες τους με συνεπακόλουθο, πολλές φορές, η τελική τους επιλογή όσον αφορά τα βύσματα ήχου να τους παιδεύει ή ακόμα και να μην κρίνεται ως και η πιο πετυχημένη! Οι ειδικοί του DJShop, που έχουν πάντα σαν κύριο στόχο τους να σας προσφέρουν χρήσιμο υλικό και γνώσεις σχετικά με θέματα που αφορούν στον Eπαγγελματικό Ήχο και Επαγγελματικό Φωτισμό, δημιουργήσανε για εσάς έναν οδηγό στον οποίο αναλύουν τα βύσματα ήχου για τις συνδέσεις του ηχητικού σας εξοπλισμού. Μπορείτε να ανατρέξετε στο blog του DJShop, για να διαβάσετε το ολοκληρωμένο άρθρο για τα Βύσματα Ήχου για τις συνδέσεις του ηχητικού σας εξοπλισμού.
Γιατί καίγονται τα ηχεία; Αναλυτική μελέτη και Tips. + Μεγέθυνση

Γιατί καίγονται τα ηχεία; Αναλυτική μελέτη και Tips. Γιατί καίγονται τα ηχεία; Πόσες φορές  άραγε σε έχει προβληματίσει αυτή η ερώτηση; Πόσες φορές αναρωτήθηκες αν έκανες κάτι λάθος εσύ, ή απλά τα μηχανήματα που επέλεξες δεν ήταν υψηλών ...

 




Γιατί καίγονται τα ηχεία; Πόσες φορές  άραγε σε έχει προβληματίσει αυτή η ερώτηση; Πόσες φορές αναρωτήθηκες αν έκανες κάτι λάθος εσύ, ή απλά τα μηχανήματα που επέλεξες δεν ήταν υψηλών προδιαγραφών, με αποτέλεσμα να καούν τα ηχεία σου; Κι όμως οι περισσότερες σκέψεις ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας, αφού για όλα υπάρχουν εξηγήσεις, ακόμα και για το «Γιατί καίγονται τα ηχεία?». Η εμπειρία μας και η διαρκή μελέτη και ενημέρωσή μας, μας βοήθησαν να δημιουργήσουμε ένα σχετικό άρθρο, στο οποίο θα σας λυθούν πολλές απορίες και θα διαπιστώσετε πως τελικά όλα έχουν μια εξήγηση, που αν καταφέρουμε να την εντοπίσουμε και να την καταλάβουμε, θα μπορέσουμε να σώσουμε τα ηχεία μας από τις επικίνδυνες παραμορφώσεις και θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τον ηχητικό εξοπλισμό μας όσο το δυνατόν καλύτερα και πιο πολύ διάστημα.  Ενημερωθείτε σχετικά στο άρθρο του Blog του DJShop «Γιατί καίγονται τα ηχεία».

Αξιολογήσεις

Δείτε επίσης...